Социалната мрежа „Инстаграм“ е с ново обновление, след което потребителите ще виждат „препоръчани публикации“ след тези на профилите, които следват. Досега всеки можеше изцяло да контролира какво вижда в социалната мрежа, а сега съдържанието ще се обогатява на база на интересите на потребителя.
Препоръчаните постове ще са на страници, които потребителят не следва, но ще са в подобен стил и тематика на вече харесаните. Те ще се появяват след съобщението „В час сте с всичко“ (You’re All Caught Up), като има и труднозабележим бутон, с който да се откажем от добавката и да продължим към по-старите постове на познати акаунти.
Новата функция е различна от страницата „Откривай“ (Explore), където се показват близко, но по-разнообразно съдържание от това, което потребителят търси и следва. Примерът, който отговорникът за началната страница на „Инстаграм“ Джулиан Гутман дава пред „Дъ Върдж“, е свързан с космоса. Предложен пост ще бъде снимка от сателит на някого, когото той не следва, а в „Откривай“ ще му бъде предложена по-обща информация за астрономията и физиката.
Обезсмисля ли се „В час сте с всичко“
Новата версия на приложението изглежда, че си противоречи с позицията на „Инстаграм“ и групата на „Фейсбук“ за ограничаване на времето пред екраните отпреди 2 години. Тогава от социалната мрежа въведоха и напомнянето, че всички публикации от последните 48 часа са прегледани.
Идеята зад „В час сте с всичко“ е на предишния главен изпълнителен директор на платформата и се основава на менталното здраве и желанието за осъзнато количество времето в интернет. Ъпдейтът, обаче, се очаква да задържи потребителите за по-дълго от максимума, предложен от известието.
През последните години в мултимедийната платформа бяха предоставени и други опции за потребителите, така че те да са наясно колко време са прекарали в социалните мрежи. Освен това те имат и възможността да си наложат самоконтрол, определяйки максимално време за скролване, както и да заглушат известията си от приложението.
Не всички социални мрежи, обаче, обръщат толкова внимание на грижата за своите потребители, като така създават конкуренция за екранното им внимание и резултатът са подобни промени в доскоро „отговорни“ платформи като тази, която виждаме сега в „Инстаграм“.
Рецепта за пристрастяване
Конкурентната платформа за видеосподеляне „ТикТок“ често е обвинявана за пристрастяващия форма на безкрайния си поток от съдържание, който предполага продължително съдържание на потребителите. Проучвания показват, че времето в приложението се увеличава непрекъснато в последната година, като най-уязвими са децата между 4 и 15 години. Те прекарват средно по 80 минути на ден, гледайки кратките видеа, посочват от „ТехКрънч“.
Сега „Инстаграм“ ще има подобен формат, който да задържа вниманието на абонатите.
Социалните мрежи и пандемията
Новият ъпдейт идва и по време на коронавирус пандемията. Според анализатори много родители вече са премахнали ограниченията за време, прекарано пред екрана на децата си и самите възрастни търсят повече развлечение онлайн.
Това е отлична възможност и за увеличаване на „пространството“ на приложението, за да се компенсират загубите в продажби. С по-дългия фийд, „Инстаграм“ ще може да показва повече реклами и да печели от времето, което хората прекарват в него.
Здравни експерти напомнят пред „Вашингтон пост“, че на децата до 5-годишна възраст им се полага до 1 час пред екрана, а за всички ни заседяването пред дисплея води до проблеми като влошено зрение, затлъстяване и депресия.