Легендите от ФСБ навършиха 45 години на сцена. В предаването COOLt основателите на групата разказаха много лични и неразказвани досега истории от живота на бандата.
Формация студио Балкантон, или ФСБ, са единствената българска група, носител на „Грами“. Те променят българската музика с модерен за времето си звук.
Създават се около новото студио в единствената тогава българска музикална компания –„ Балкантон“. Доверие им гласуват Александър Йосифов, директор на компанията, както и Константин Драгнев, музикален директор.
„Поканих ги, защото бях нещо като щатен аранжор на шефа на „Балкантон“ - композиторът Александър Йосифов. И тогава аз поканих моите състуденти, колеги от Консерваторията, с които знам, че нещата могат да се случат и им казах: елате да правим записи на нова техника. Разбира се, това беше мечтата на всички ни“, разказа Румен Бояджиев от ФСБ.
В началото групата е трио - Румен Бояджиев, Константин Цеков и Александър Бахаров.
„Относно първите ни два албума, които са емблематични за нас, ние не бяхме разпознаваеми за обществото въобще. Никой не знаеше нашите физиономии. И отивам един ден на „Славейков“, имаше музикален магазин, за да си купя метроном и слушам разговор между двама младежи. Студенти май бяха, на моя възраст. И единият каза: "Виж я тази плоча гора, има една плоча, пише: "Нон стоп" и ФСБ". И другият каза: "Ми аз не знам какво е това"- Първият казва: "Онзи ден си я купих, невероятна музика. Съветвам те да си я купиш. Не ги знам кои са тези, но това е нещо страхотно." Аз стоя до тях, те не ме познават естествено, купих си метронома и си излязох“, разказа Константин Цеков.
Ние можеше и да не станем ФСБ група. Рискът беше много голям от страна на „Балкантон“. Такава непопулярна музика, каквато е прогресив рокът, абсолютно неразбираема за много от хората. Руснаците поръчаха 40-50 хиляди бройки и ние се прегръщахме в коридора, защото това всъщност ни спаси“, каза Румен Бояджиев.
По-късно към групата се присъединява и барабанистът Петър Славов. Той казва, че група, която не свири на живо, не е група. Така се стига до първия исторически концерт на ФСБ в Студентския дом на площад „Народно събрание“ в София.
„В момента, в който осъзнахме, че можем да правим нещо свое, то тръгна лавинообразно и виждахме все повече и повече, че имаме възможности да го правим“, допълва Константин Цеков.
До края на 70-те работят с гост музиканти, докато Александър Бахаров не кани младия цигулар Иван Лечев да запише соло за песента "Хотел Калифорния" на Eagles.
„Докато много други хора си купиха коли и апартаменти, ние спестихме тези средства, с които си купихме музикални инструменти. И не „Балкантон“, а ние донесохме в „Балкантон“ новите си инструменти, с които всички певци и певици в естрадата и поп музиката се ползваха“, разказа още Румен Бояджиев.
ФСБ се отличават и по непознатия за времето си начин на работа. Те са и първите български артисти, изнесли концерт на стадион. Годината е 1984-та, а мястото стадион "Академик". Басист е Ивайло Крайчовски.
След 45 години на сцената за ФСБ най-ценна остава свободата.
„И винаги се сещам за един израз на Джони Пенков, който казваше: "Страхотно щастлив съм, че цял живот съм правил това, което харесвам и от време на време са ми плащали." Така че същото се отнася и за нас“, казва Константин Цеков.
„За всяко нещо, което правиш, ти трябва да бъдеш абсолютно свободен. Ако не си свободен, се съобразяваш с хиляди неща и това става макет. Прототип на това, което си мислиш, че трябва да направиш, а не това, което можеш“, казва Румен Бояджиев.