Компанията "Фейсбук" ще промени името си, съобщава технологичният сайт The Verge, позовавайки се на добре осведомени източници.
Целта е новото име да отразява амбицията на "Фейсбук" да изгради метавселена.
Очаква се детайлите около преименуването да бъдат съобщени лично от Марк Зукърбърг на годишната конференция на компанията, насрочена за 28 октомври.
Желанието на технологичния гигант е да покаже, че е нещо повече от социална мрежа, както и да се отърси от негативите, произлизащи от тази дефиниция. Новото име е тайна дори за високопоставени служители в компанията, като се очаква да бъде Horizon (Хоризонт) или нещо близо до това.
За големите амбиции на "Фейсбук" говори и фактът, че компанията вече има над 10 000 служители, които работят по хардуерни продукти като например очила за добавена реалност. Според Зукърбърг този продукт след време ще бъде толкова разпространен, колкото и смартфоните.
През последния месец "Фейсбук" отново влезе в новините с негативен контекст, след като бивша служителка на компанията предостави на „Уолстрийт джърнъл“ вътрешни доклади, разкриващи, че ръководството е наясно за редица проблеми в социалната мрежа, но умишлено не прави нищо за разрешаването им с цел печалба.
"Фейсбук" не е първата компания, която променя името си, за да демонстрира амбициите си за все по-мащабна дейност.
През 2015 г. "Гугъл" създаде своя „шапка“, която бе кръстена Alphabet. Целта бе да се покаже, че "Гугъл" вече не е само интернет търсачка, а конгломерат от компании, който разработва всякакви неща – от самоуправляващи се автомобили до медицинско оборудване.