„Дженеръл Мотърс“ затвърждава позициите си на „зеления“ пазар за електромобили. След като компанията даде заявка да стане основен конкурент на „Тесла“, сега тя влиза в бизнеса с производство на камиони с водородно гориво.
Американският автомобилен гигант придоби 11% от акциите на стартъпа за производство на електрокамиони „Никола“. Сделката е на стойност 2 млрд. долара, като парите ще бъдат изплатени под формата на услуги и техническа помощ.
„Никола“ са на пазара от 2015 г., заявката им е да произвеждат полуремаркета с нулеви въглеродни емисии, използвайки водородни горивни клетки. За сравнение, конкуренти компании, произвеждащи „зелени“ автомобили като „Тесла“, и „Даймлер“ залагат на литиевойонни батерии. Анализатори прогнозират, че замърсяването на атмосферата от транспортната индустрия ще намалее, ако компанията се наложи на пазара.
Част от сделката е американският производител да съдейства на „Никола“ при проектирането и производството на екокамионите. „Дженеръл Мотърс“ придобиват правото да номинират един член на борда на директорите в стартиращата компания.
От „Никола“ коментират, че партньорството с установен производител в бранша ще им осигури както авторитет на пазара, така и значителен производствен потенциал.
Приоритет за „Дженеръл Мотърс“ в портфолито на „Никола“ ще бъде пикапът „Баджър“, а не полуремаркето, каквито бяха първоначалните предположения.
През ноември 2019 г. „Никола“ дават заявка чрез него да бъдат конкурент на Илон Мъск и футуристично изглеждащия киберкамион „Тесла“. От „Дженеръл Мотърс“ очакват производството да започне до края на 2022 г.
Освен с „Тесла“, „Никола“ планира да се конкурира и с най-продавания пикап в САЩ – модела F-150 на „Форд“. Първоначалната цена, обявена от компанията, е между 60 и 90 хил. долара, и е смятана за печеливша от анализатори на „Блумбърг“.