„Дженеръл Мотърс“ затвърждава позициите си на „зеления“ пазар за електромобили. След като компанията даде заявка да стане основен конкурент на „Тесла“, сега тя влиза в бизнеса с производство на  камиони с водородно гориво.

Американският автомобилен гигант придоби 11% от акциите на стартъпа за производство на електрокамиони „Никола“. Сделката е на стойност 2 млрд. долара, като парите ще бъдат изплатени под формата на услуги и техническа помощ.

„Никола“ са на пазара от 2015 г., заявката им е да произвеждат полуремаркета с нулеви въглеродни емисии, използвайки водородни горивни клетки. За сравнение, конкуренти компании, произвеждащи „зелени“ автомобили като „Тесла“, и „Даймлер“ залагат на литиевойонни батерии. Анализатори прогнозират, че замърсяването на атмосферата от транспортната индустрия ще намалее, ако компанията се наложи на пазара.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Част от сделката е американският производител да съдейства на „Никола“ при проектирането и производството на екокамионите.  „Дженеръл Мотърс“ придобиват правото да номинират един член на борда на директорите в стартиращата компания.

От „Никола“ коментират, че партньорството с установен производител в бранша ще им осигури както авторитет на пазара, така и значителен производствен потенциал.

Приоритет за „Дженеръл Мотърс“ в портфолито на „Никола“ ще бъде пикапът „Баджър“, а не полуремаркето, каквито бяха първоначалните предположения.

През ноември 2019 г. „Никола“ дават заявка чрез него да бъдат конкурент на Илон Мъск и футуристично изглеждащия киберкамион „Тесла“. От „Дженеръл Мотърс“ очакват производството да започне до края на 2022 г.

Освен с „Тесла“, „Никола“ планира да се конкурира и с най-продавания пикап в САЩ – модела F-150 на „Форд“. Първоначалната цена, обявена от компанията, е между 60 и 90 хил. долара, и е смятана за печеливша от анализатори на „Блумбърг“.