Когато прочетох "Направлявай избора им", престанах да гледам на себе си като на обикновено човешко същество. Това, което открих, беше една вселена от сложни и специфични предразсъдъци, някои от които изобщо не осъзнавах, а други просто смятах за личностни характеристики. Грешка.
В XXI век, ерата на изобилието и желанието за мигновено потребителско удовлетворение, аз вече не съм просто човешко същество. Аз съм продуктов скенер, който декодира рекламните послания, следвайки присъща система от сложни поведенчески пристрастия. Последното е именно това, което представя книгата на Ричард Шотън" Направлявай избора им: 25 поведенчески склонности, които водят до покупка".
Да се каже, че сме сложни същества, е само една част от уравнението. Ние сме сложни, защото сме единственият вид с когнитивни мозъчни способности и умение за "стратегическо планиране и вземане на решения, и за "мултитаскинг", както посочват от Оксфордския университет. В същото време сме и елементарни - защото действаме с много сходни фундаментални стимули.
В книгата на Шотън и бестселър на Amazon авторът и специалист по маркетинг, чиято кариера се простира от работа в медиите до тясно специализиране в прилагането на поведенческите науки към бизнес проблеми, разкрива движещите сили зад решенията на хората какво да купят, с мисията да помогне на компаниите да разберат какво определя избора на потребителите. В това, което той нарича "поведенчески комбинации", Ричард очертава прости начини за прилагане на тези знания към някои от предизвикателствата, пред които са изправени маркетинг експертите днес.
С превод на 12 езика, книгата на Ричард Шотън вече е достъпна и на български език чрез издателство "Асеневци".
"Ако се занимавате с маркетинг, вие се занимавате с промяна на поведението. Трябва хората да променят поведението си, а не само мислите си. И ако това е така, защо да не се възползвате от поведенческата наука - каталог от изследвания, който ви показва какво ефективно променя човешкото поведение. Надявам се, че публикуването на книгата "Направлявай избора им" на български език ще увеличи броя на брандовете, които ще разчитат на тази наука", казва авторът по повод излизането на българското издание за bTV Media Group.
Редакторът Кристина Петрова споделя: "Отдавайки години в публикуване на нехудожествена литература, винаги сме в търсене на заглавия, които ще обогатят знанията на читателите и ще им помогнат да научат повече не само за себе си, но и за света около тях. Опитвайки се да открия книга, опростяваща принципите на рекламата за рекламисти и собственици на малки бизнеси, попаднах на британските издатели на Ричард Шотън (Harriman House). Заглавието The Choice Factory (в буквален превод "Фабрика за избори") мигновено привлече вниманието ми и трябваше да прочета тази книга. Не беше нужно дълго обсъждане в редакцията ни, преди да стигнем до заключението, че трябва да я издадем. От "Направлявай избора им" на Ричард Шотън научаваме 25 поведенчески склонности, които ни карат да купуваме. Смело можем да кажем, че опознаването на тези склонности е безценно за всеки читател. От обикновения потребител, през рекламиста и желаещия да продава повече собственик на бизнес - техниките и тънкостите на рекламата са това, което движи света на продажбите. С тази книга даваме на българските читатели отдавна търсени отговори на въпроса "Защо пък това се продава толкова много?", който много от нас си задават ежедневно."
Книгата е достъпна от 4 декември онлайн и в книжарниците. Ричард е активен в LinkedIn и можете да прочетете повече за вижданията му за потребителския избор и рекламните стратегии в интервюто на bTV Media Group по повод излизането на втората му книга тази година - "Илюзията за избор: 16 ½ психологически предубеждения, които влияят на това, което купуваме".