Първият филм за Coldplay в деветгодишната история на британската група излиза на български екран като част от световната премиера на продукцията. "Coldplay Live 2012" документира световното турне на музикантите Mylo Xyloto, започнало през 2011 г. и видяно от повече от три милиона души.

Прожекциите у нас са на 13 ноември от 20.00 ч. в най-големите зали на кината "Арена" в София, Варна, Пловдив, Стара Загора, Велико Търново и Плевен, съобщиха организаторите.

Ангажираните с продукцията oпределят филма като "кинематографичен рай", намеквайки за последния хит на Coldplay – "Paradise". Билетите се продават от 29 октомври в цял свят. У нас струват 10 лв. и се купуват от касите на кината "Арена" или от сайта на веригата kinoarena.com.

Paul Dugdale, работил по концертите на Адел в "Роял Албърт хол" и "The Prodigy's World's on Fire", е режисьор на филма, който показва най-вълнуващите моменти от концертите на групата на световноизвестните сцени "Стад дьо Франс" - Париж, "Бел сентър" - Монреал, и на триумфалната сцена за "Колдплей" - "Пирамид стейдж" в Гластънбъри.

"Никога не сме се забавлявали така, както на турнето Mylo Xyloto. Почувствахме се наелектризирани от самото начало – отчасти защото се гордеем с музиката си, хареса ни атмосферата от готините LED гривни на феновете, пиротехниката, лазерите и всички останали ефекти, но най-главното бе невероятната публика, за която свирихме. С годините тя става все по-неразривна част от концерти. Феновете са енергични, шумни, пълни с емоция и наистина ни карат да извадим всичко от себе си и да звучим, както никога преди. Искахме да съхраним тези невероятни чувства и филмът направи точно това", казва Крис Мартин.

Coldplay е световнопризната група с един от най-разпознаваемите стилове в музиката, а хитовете им оглавяват класациите в много страни. Имат 55 милиона продадени записа и много награди - седем Brits Awards, пет MTV Music Video Awards, седем "Грами", както и милиони почитатели в социалните мрежи – 23 милиона във Facebook, 8,5 милиона в Twitter, 3,1 милиона в Google+.