Шейсет и пет-годишният австриец Александер Перейра беше единодушно избран във вторник от Управителния съвет на Миланската скала за нейния нов директор.
От 1 октомври 2010 година този бивш мениджър в областта на туризма беше артистичен директор на фестивала в Залцбург. Той ще смени на поста французина Стефан Лиснер, който миналата година бе назначен за ръководител на Парижката опера от месец септември 2015 година.
"Г-н Перейра е личността, която считаме, че е най-добре поставена, за да даде допълнителен блясък на нашия скъпоценен камък", заяви кметът на Милано Джулиано Пизапия, който по право е и президент на музикалния театър.
Критериите за избора на нов директор на Миланската скала включваха новият кандидат да бъде с опит в управлението на подобна институция, да осигурява допълнително финансиране и да снижи разходите.
Заплатата на новия директор Перейра ще бъде най-малко с 25 на сто по-ниска от тази, на която се разписваше неговият предшественик - 350 хиляди евро. Той няма да може да разполага и със служебно жилище.
Перейра е роден във Виена на 11 октомври 1947 година. На младини той е работил 11 години за компанията "Оливети" и владее отлично италиански език. В този период той изучавал пеене и организирал концерти. С Милано го свързва и неговата млада 25-годишна съпруга Даниела Вайсер де Соуза, която следва моден дизайн в местния университет "Марангони". Тя е бразилка и е бивша манекенка.
В периода 1979 - 1983 година Перейра е член на ръководството на концертите на Бах във Франкфурт, а през 1984 година става генерален секретар на Концертхаус Виена. През 1991 година е голямата му промоция, когато става директор на операта в Цюрих, където ще бъде запомнен с продукцията на "Лоенгрин".
Именно тук той налага много млади оперни изпълнители, като прави постановките достъпни за широката публика. В същото време той не загърбва и големите знаменитости. По-късно той става и артистичен директор на операта в Цюрих.
От октомври 2011 година той е артистичен директор на престижния фестивал в Залцбург. където предлага много популярни заглавия - от "Кармен" до "Вълшебната флейта". За следващия сезон той вече е ангажирал всички големи звезди от италианската оперна сцена - Мути за "Набуко", Папано за "Дон Карлос" и Мета за "Фалстаф".