Казват за нея, че е синоним на носталгичната и изпълнена с копнеж фадо музика. И това може да го потвърди всеки, присъствал на неин концерт, особено ако е имал възможността по същото време да сравнява емоцията от концертите й с тази на други изпълнители от нейния ранг.
На 24 март Мариза идва за пореден път в България, отново в зала 1 на НДК, за да представи песните от последния си албум Mundo (номиниран за Latin Grammy). Малцина са тези, които въпреки честите си визити у нас, успяват за пеят винаги пред пълни зали и продължават да държат интереса към музиката си.
Красивата португалка, родена в Мозамбик, е истински учебник за това как да изглежда артистът с главно А. Нещо повече, тя е перфектният пример за това как се кове слава и как може да се надгражда. Страхотен диалог с аудиторията, грациозно дефиле – като полет на бял лебед сред редиците в залата, български гост-музикант в знак на уважение към домакините, ръкостискане със зрителите от първите редове на челните сектори са все жестове, след които емоциите в залата преливат. Но най-странното е, че черешката на тортата е не друго, а ... още едно фадо (какво друго?), но без микрофон.
„Участвах във всеки етап от творческия процес. Обичам всичките си албуми до момента, защото са направени с много любов. Но сега съм убедена, че това е най-добрият, който съм правила в цялата си кариера, споделя певицата за Mundo. С годините все по-силно усещам отговорността, когато съм на сцена пред публика. Пея с мисълта, че това може да бъде последния ми концерт – давам всичко от себе си и се старая да надмина собствените си граници, да бъда все по-добра".
В колекцията си от награди тя има почти всичко. През 2016 г. бе номинирана за „Грами“, спечели приза „Най-добър артист” на Songline Music Awards, получи наградата на Executivа Magazine за една от 20-е най-влиятелни жени в Португалия и признанието за най-успешно турне в категория World Music в САЩ. Киноманите помнят Мариза и от участието във филма на испанския режисьор Карлос Саура „Фадо“ (2007), където разкрива драматичния си талант.