Катастрофата на автомагистрала „Тракия” е можело да бъде избегната. Това е заключението на петорната експертиза, представена пред съда.
Според експертите, инцидентът е станал след разрушаване на щангата между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на автобуса, който се движел с 97 км/час. Автобусът обаче нямало да се обърне, ако шофьорът, вместо да завие рязко наляво, е набил спирачки.
Дали шофьорът е отговорен за инцидента, ще реши съдът.
Според бивш шофьор на фирмата, разпитан днес, всички автобуси били в ужасно състояние.
Нямало практика да се извършва технически преглед преди курс, а част от ремонтите се правели от самите шофьори. Катастрофиралият автобус направил близо 30 курса с повредена щанга.
В Бургас продължава мегапроцесът за катастрофата отпреди близо две години. Тогава загинаха 9 души, а 11 бяха ранени.
Защитата на подсъдимите поиска Пътната агенция да предостави информация и снимки от ремонтите, правени в участъка след инцидента. Подсъдими за катастрофата са собственикът на фирмата Ениз Ченгел, ръководителят на транспортния отдел Николай Точев и оцелелият шофьор Светослав Димитров.
Никой от тримата не се признава за виновен. Въпреки това, за да не се проточи, делото се гледа по съкратена съдебна процедура.