Независимо дали става въпрос за позиция за чиракуване, стаж или позиция на управляващ директор: Мотивационното писмо на кандидатурата е вашият шанс да получите първо (писмено) впечатление за бъдещата компания. Документът представлява кандидата и представя уменията, личността и трудовия опит. В същото време обаче писмото за кандидатстване също трябва да показва интерес към работодателя и предлаганата позиция. В крайна сметка, компанията не трябва да създава впечатлението, че кандидатът е променил имената само в случай на няколко заявления. Мотивационното писмо винаги е на първо място в пощенска или електронна поща и обикновено се отнася до други прикачени файлове, като автобиография и сертификати. В случай на онлайн приложения обаче редът може да варира.

Има няколко изисквания, които трябва да имате предвид, когато пишете мотивационно писмо. Внимавайте със структурата, дизайна, съдържанието и преди всичко с правописа. Ако грешките са подредени в началото на документа, повечето мениджъри по човешки ресурси вече не си правят труда да четат приложението до края. Със следния контролен списък можете лесно да създадете добро мотивационно писмо и скоро може да работите в мечтаната си работа.

Снимка: iStock
Десетте най-важни правила за вашето мотивационно писмо

  • Ясен стил на реч - Използвайте ясен и сбит стил на речта и избягвайте празни фрази, сложни квадратни изречения или подчинителни тонове („Бих“, „Мога“)
  • Без пасив - Избягвайте пасивни конструкции („Научиха ме на знания за...“), вместо това формулирайте активно („Придобих обширни познания за...“).
  • Обезщетения на работодателя - Изяснете как компанията ще се възползва от наемането ви.
  • Качества - Подчертайте своите уникални точки за продажба: Какво ви отличава от другите кандидати?
  • Свързани с работата - Подчертайте своите уникални точки за продажба: Какво ви отличава от другите кандидати?
  • Нов работодател - Направете конкретно позоваване на компанията, кажете ясно, че се интересувате от компанията.
  • Умения - Докажете своята пригодност и квалификация с кратки, но смислени изречения и примери.
  • Изисква се информация - Отговорете на изброените в обявата претенции (уточнение на заплата, начална дата и др.).
  • Структура - Отговорете на изброените в обявата претенции (уточнение на заплата, начална дата и др.).
  • Правопис - Не се доверявайте само на проверката на правописа на вашия компютър, прочетете внимателно готовото мотивационно писмо. Най-добре е някой друг да провери цялата работа за правописни грешки.

Снимка: iStock
Популярни грешки в мотивационното писмо, които трябва да избягвате

  • Фирма или адрес са написани грешно– това е колко внимание трябва да очаква бъдещият работодател.
  • Непълен подател- уверете се, че сте предоставили пълните си адресни данни, включително телефонен номер.
  • Съмнителните имейл адреси- [email protected] или [email protected] обикновено не получават положителен отговор. По-добре да промените името си.
  • Образецът е приет- уверете се, че сте посочили индивидуална бележка на молбата си. HR мениджърите познават шаблоните.
  • Твърде дълго- никой не иска да чете романи в мотивационни писма, една страница А4 трябва да е достатъчна, ограничете се до най-важното.
  • Без подпис- най-добре е предварително да сканирате подписа си за онлайн приложения.
  • Суперлативи– останете на килима, по-скоро опишете способностите си по по-неутрален начин.
  • Непълни– ако обявите документи, не забравяйте да ги включите наистина.
  • Лошо форматирано- поддържайте оформлението просто, ако нямате опит с него. Мотивационното писмо обаче трябва да отговаря на основните изисквания за формат на бизнес писмо, например.

Мотивационното писмо е трудна работа

Според проучването на Indeed половината от кандидатите смятат, че текстът на мотивационното писмо е най-изнервящата част от заявлението. Документът е особено важен за мениджърите по човешки ресурси. 69% искат да оценят способността си да изразят себе си в мотивационното писмо, 45% го смятат за необходима упорита задача.