Транспортният министър при депутатите заради зачестилите инциденти с пътнически влакове Почти половината от тези превози 48% се извършват с едни от най-старите машини.

Най-масовата серия в локомотивния парк на БДЖ са електрическите локомотиви „Шкода“, които са доставяни до 1983 г.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: bTV

48 от тях са в движение, 18 са обновени след преминат капитален ремонт през последните две години. Други 52% от курсовете се извършват от новите локомотиви.

За обслужване на влаковете на ден са необходими 119 локомотива и мотрисни влака. От тях 67 са част от най-новия подвижен състав.

Само за последната година и половина са станали близо 28 запалвания на влакове у нас - на БДЖ и на частни фирми. Последно - снощи локомотив на товарна композиция се е запали в Перник.

Заради зачестилите инциденти БСП инициира изслушване на министъра.

А той назова причините за злополуките - остарял подвижен състав, липса на квалифицирани кадри и недобра поддръжка.

„За мен дори и един запален локомотив е много, защото това не трябва да се случва. Разбира се за това има причини и те се коренят в това, че е неглижирана поддръжката много дълго време“, каза Христо Алексиев- министър на транспорта.

В момента са обявени 14 процедури за части и ремонт на подвижен състав, допълни Алексиев.

Той напомни, че в момента текат процедурите за БДЖ по Плана за възстановяване и устойчивост.

По темата работиха Александър Йосифов и Леда Цветкова.