От района на село Торос започна изграждането на новото трасе от Боаза до пътя Русе-Велико Търново. 134-километровият път трябва да е готов през 2023 г. Първите изкопни работи по новото трасе на магистралата предизвикаха недоволството на земеделците в района.
Според тях багерите копаят в тази обработваемата от селските стопани земеделска площ, която те са засели с царевица и пшеница.
Изграждането започна от поляна, засята с царевица. Стефан Кънчев я обработва от години под аренда от общината. Твърди, че не е предупреден за отчуждаването на терена.
Стефан Кънчев е земеделски производител. Той твърди, че никой не е дошъл да ги предупреди, че ще строи магистрала. "Всички знаят, че есенниците се садят септември, октомври", посочва той.
На пътя на машините са и ягодовите насаждения на Найден Найденов.
"Никой не ме е попитал какви средства съм хвърлил, ягодите са на плододаване. Аз желая да бъда обезщетен", заяви и Найденов.
Строителите обясняват, че щели да заобиколят насаждения, докато стопаните не съберат реколтата си.
"След 20 дена някой ще насади нещо друго. След седмица ще насади три дръвчета, нищо, че е предупреден вече”, отбелязва обаче Цветан Петков, ръководител на "Инфраструктурно строителство" в "Автомагистрали" ЕАД.
Първата копка на трасето направи премиерът. "До края на 2022 г. ще минем и Плевен. След това изпълняваме и другите проекти, за да вържем и Търговище, там където Плевен ще излезе", заяви Борисов.
10 километра от Ябланица до Боаза трябва да бъдат готови до есента, а цялата магистрала до 2024 г.. Ако плановете на управляващите се изпълнят, то цялото строителство на "Хемус" ще е продължило половин век. Стартът е през 1974 г.