Над 3,5 млн. сигнала са били приети през миналата година на спешния телефон 112, сочат данни на институцията. Средно на ден операторите са обработвали по около 10 хил. обаждания. 

С настъпването на COVID-19 сигналите рязко са се увеличили и са стигнали почти троен ръст. Според статистиката за миналата година, има и спад на фалшивите сигнали с над 10%. Данните сочи, че всяко обаждане е било обработено средно за около 10 секунди.

Сигналите, предадени към полиция, са се увеличили с 6,26%. Наблюдава се намаление с 11,76% на сигналите за престъпления против личността, с 20% - на тези за пътнотранспортни произшествия и с 15 % - към звената на пожарна и аварийна безопасност.

Сигналите към Центровете за спешна медицинска помощ са се увеличили с 2,16 %, същата тенденция – с 14,98% се наблюдава и към Планинска спасителна служба, ИА „Морска администрация”, Агенция „Пътна инфраструктура”, Изпълнителна агенция по горите и общините.

Значително е намалял броят на сигналите за терористични актове, бедствия, за инциденти и събития с животни, за аварии и за изгубени и бедстващи хора.