От днес започват три големи железопътни проекта. От Пазарджик до Свиленград започва строителството на скоростни отсечки и ремонт на съществуващи трасета. Проектите са първата стъпка от амбициозната задача на държавата да спаси железопътния транспорт.
Гара Пазарджик е ремонтирана последно преди десетилетия. Транспортният министър Данаил Папазов я определи като едно от най-лошите жп съоръжения у нас. Затова тя ще бъде сред първите ремонтирани.
„Не може да се получи в тая гара по никакъв начин добра услуга за клиентите. Това е един от обектите, които започваме да ремонтираме", заяви Папазов.
Започна ремонт и на столичната Централна гара, на Бургаската и на всички гари по трасето Пазарджик - Свиленград. Отделени са общо близо 300 милиона лева, а целта е отсечката до турската граница да стане готова за скоростни влакове. И въпреки че трасе ще имаме, влак скоро няма да тръгне.
"Локомотивите ще е необходимо едно 18 месеца за производство на такава машина и вагоните са за около 6 месеца, т.е. в близко бъдеще до 2 години могат да се справят с тази задача", обясни директорът на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев.
От Нова година билета за влака у нас ще скочи с 5%, а с подобряването на услугата цената ще расте още. "В момента цените в БДЖ са ниски, но виждате какъв комфорт получават пасажерите. Надявам се това да става поетапно, плавно, а не скокообразно", заяви Данаил Папазов.
Подготвени са проекти за ремонтиране на жп участъци и в северна България като най-скоро вероятно ще бъдат обновени отсечките Варна-Русе и Видин-Метковец.