Започна „черната седмица“, в която масово българите купуват стоки с намаления. До 40 на сто от покупките в този период обикновено са онлайн, отчитат от Българската ритейл асоциация.
Данните от различни търговци у нас показват, че през интернет в дните на големите намаления най-често купуваме препарати, памперси, кафе и съдове за готвене.
При специализираните компании за продажба на техника най-търсени са продукти като смарт телефони, телевизори и едра бяла техника.
Какви капани ни дебнат при онлайн пазаруването и как да се предпазим?
Йоана Стоянова е сред тези, които пазаруват онлайн в дните с намаления. Най-често купува настолни игри.
„Така съм успявала да взема нещо с намаление от 75%, ако играта е била 80 лева оригинална, аз съм успяла да я взема за 20-30 лева, което е доста добро“, споделя тя.
Дали цената, на която ни се предлага дадена стока е добра, ще разберем само ако се абстрахираме от посоченото намаление, отчитат от „Активни потребители“.
„Да гледаме цените като цени и да ги сравняваме с алтернативните цени. Ако сме си харесали някакъв модел телефон. преди да проучим пазара да видим на какви цени се предлага същия телефон, а не с какви намаления при другите търговци“, съветва Богомил Никоов от „Активни потребители“.
При натрупване на голям брой поръчки може да има да забавяне на доставката.
Ако чакаме повече от 30 дни имаме право на компенсация, напомнят експертите.
В магазин за техника, отчитат че стоките, купени онлайн в „черните дни“ стигат за 10-15 дни, но клиентите предпочитат друго.
„Най-сериозен ръст има в услугата да бъде харесано и платено през интернет и да се избере наш магазин, в който по-лесно да бъде получена стоката - това е с цел да не изчакват времето, за което по нормалената поръчка ще се придвижи стоката“, казва Йордан Вакъвчиев, който е управител на магазина.
Според експертите е добре да купуваме онлайн от търговци, които са посочили и физически къде се намират, защото тези, които дават само форма за попълване без конкретни контакти са рискови. А пазаруващите като Йоана следят и друго:
„Ако има коментари в интернет също е много полезно понеже хората в социалните мрежи пишат дали са доволни от съответният уебсайт или не.“
А при „черен петък“ онлайн имаме 14 дни за връщане на стоката, ако не ни хареса.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK