Родопската теснолинейка е обявена за най-атрактивния железопътен маршрут в Европа през 2020 г. Днес планинската железницата едва оцелява.

Според туристическия бранш потенциалът и не се използва рационално, и е време това да се промени.

Обедната композиция за Добринище събира около 30 пътника.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

"За мен това е приказно изживяване с нея да се отиде до Велинград", каза Веселина Иванова.

"Не съм особено очарован, имат нужда от иновация, обновление малко", смята Стамен Чолаков.

Теснолинейката е губеща, но хората разчитат на нея. "Тя удобна връзка, евтино е", каза Веселина Грудева.

"Изключително голяма социална роля изпълнява теснолинейката", заяви кметът на Община Велинград Костадин Коев.

Хотелиерите в Родопите искат теснолинейката да се превърне в луксозна и печеливша ретро атракция, която да се движи регулярно. БДЖ има проект за нова мотриса и вагони, но той би оскъпил билета, ако маршрутът се превърне в бутиково пътуване.

"При тези стойности на билетите едва ли ще има пътници", каза инж. Венцислав Славков - управител "Пътнически превози" БДЖ.

Според хотелиерите теснолинейката би могла да е печеливш туристически атракцион като ретро-влак с удобства.

"Бил билетът шест лева. Ми, дай да го направим 60 евро билетът. Какво ни трябва на нас – инфраструктура и атракции? Най-голямата атракция може да бъде това", заяви председателят на Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите във Велинград Златко Златанов.

Теснолинейката трябва да е ретро, но не и овехтяла, категорични са туристите, които я ползват.