Родопската теснолинейка е обявена за най-атрактивния железопътен маршрут в Европа през 2020 г. Днес планинската железницата едва оцелява.
Според туристическия бранш потенциалът и не се използва рационално, и е време това да се промени.
Обедната композиция за Добринище събира около 30 пътника.
"За мен това е приказно изживяване с нея да се отиде до Велинград", каза Веселина Иванова.
"Не съм особено очарован, имат нужда от иновация, обновление малко", смята Стамен Чолаков.
Теснолинейката е губеща, но хората разчитат на нея. "Тя удобна връзка, евтино е", каза Веселина Грудева.
"Изключително голяма социална роля изпълнява теснолинейката", заяви кметът на Община Велинград Костадин Коев.
Хотелиерите в Родопите искат теснолинейката да се превърне в луксозна и печеливша ретро атракция, която да се движи регулярно. БДЖ има проект за нова мотриса и вагони, но той би оскъпил билета, ако маршрутът се превърне в бутиково пътуване.
"При тези стойности на билетите едва ли ще има пътници", каза инж. Венцислав Славков - управител "Пътнически превози" БДЖ.
Според хотелиерите теснолинейката би могла да е печеливш туристически атракцион като ретро-влак с удобства.
"Бил билетът шест лева. Ми, дай да го направим 60 евро билетът. Какво ни трябва на нас – инфраструктура и атракции? Най-голямата атракция може да бъде това", заяви председателят на Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите във Велинград Златко Златанов.
Теснолинейката трябва да е ретро, но не и овехтяла, категорични са туристите, които я ползват.