Повече камери за скорост и нови правила за строителство на магистрали – това са част от мерките, които ще предприеме държавата срещу войната на пътя.
Правилата са разписани в новата наредба на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Скоростните пътища и магистралите у нас ще се проектират със скорост в зависимост от релефа – от 140 км/ч в равнините до 100 км/ч при най-проблемните отсечки.
Зоните за безопасност ще се правят по дължината на пътя, а целта им е да спасяват от удар в стълбове, дървета или сгради онези шофьори, които са излезли от пътя. Според МВР 96% от катастрофите у нас са по вина на шофьорите, а не на лошите пътища.
„Ако трябва съвсем реално и обективно да се определя вината за едно ПТП, а не по бланкетна жалба, аз смятам, че минимум 30% от катастрофите са заради лоши пътища”, коментира обаче Красимир Георгиев, председател на АКАБ.
Експертите приветстват новите правила за пътно строителство, но не вярват, че ще има кой да контролира колко качествено ще е то.