Намаляват фалшивите сигнали на телефон 112, отчитат от Националната система на спешния телефон.

През 2024 година обажданията са с близо 300 000 по-малко спрямо предходната година. 

Като най-често е търсена помощ от полицията - близо 800 000.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Екипите на спешна медицинска помощ са се отзовали на малко над 600 000 сигнала.

Ръст се отчита в търсенето на пожарната - близо 70 000 повиквания, това се дължи на горските пожари.

С 20% по-малко са сигналите, които не са в компетентността на 112, но с почти толкова се увеличават случаите, когато е подадена невярна информация.

„Бързата адаптивност в дадена ситуация, концентрираност трябва да си на 100% вглъбен в информацията, която получаваш, за да можеш да отреагира и да изпратиш правилната служба при нуждаещите се“, казва Илиян Илиев, оператор телефон 112.

Случвало ли се е сигнал, който ти си приел да го видиш вечерта в новините? За трагедията във Вакарел. Ти прие този сигнал?

Да. Обади се близък на майката на децата, не беше на място и събрах цялата информация, която можеше да си каже и я предадох веднага на службите.

По думите му всеки ден той работи с мъката на хората.

„Гледам да не се вдълбавам, да ги помня - не,  да вървят едно след друго да помогнем на повече хора“, казва Илиян.

За да се увеличи ефективността на спешния телефон, до края на годината диспечерите ще работят на нова система.

„Предстои изграждането на нови система. Ще има видео разговори, чат, умни къщи, ще бъде свързана системата с камера по пътищата, камерите по домовете, което ще позволява в реално време да се вижда какво се случва“, обясни Марина Велинова, директор на „Национална система 112“ - МВР.

Както в другите звена на МВР, така и тук хората очакват по-високи заплати.

На церемонията бяха наградени служители от 6-те центъра на 112 в страната с 200 лв.