Все още няма следа от шофьора на автобуса, който катастрофира на магистрала „Тракия” край Ямбол в понеделник вечерта. Управителят на фирмата превозвач „Юнион Ивкони” Георги Атанасов заяви пред bTV, че към момента не са установили контакт с водача. Той отрече водачите на автобусите на фирмата да са претоварвани.

„Графиците са така заложени, че всеки да има законоустановената почивка, да се спазва регламентът за времето за управление и за почивка на водачите”, подчерта Атанасов.

Управителят отказа да съобщи дали водачът е изпълнявал два курса един след друг с аргумента, че по-късно днес ще даде пресконференция.

„Щом законът позволява конкретен курс да се изпълнява от един водач, той се изпълнява от един водач. Реално нарушение в случая няма”, каза Атанасов.  

Автобусът от инцидента е бил 12-годишен, но от фирмата уверяват, че по принцип възрастта на превозното средство не е от толкова съществено значение. Важното е да бъде технически изправен.

„Еднакво обстойно проверяваме всички автобуси, без значение от тяхната възраст”, подчерта механикът Цветан Въльовски.

Снимка: btvnovinite.bg

Лично той е проверявал злополучния автобус, преди да тръгне на път, и заяви, с превозното средство всичко е било наред.

Управителят на „Юнион Ивкони” коментира и изявлението на районния прокурор на Ямбол Мина Грънчарова, която обяви, че картата в тахографа на рейса е била на 4 дни и записът върху нея е абсолютно нечетлив. Освен това картата била и на друго лице.

„Отговорност на фирмата е да снабди автобуса с тахограф, заверен от лицензираните органи. След като сме осигурили това   функциониращо устройство, отговорността за поставяне на тахографски лист е на шофьора. Реално всеки шофьор следва сам да постави лист, с който да удостовери шофирането си”, обясни Атанасов.

„Превозвачът няма право да отваря и да проверява дали има поставен такъв пътен лист или не. Това може да го направи единствено орган на „Автомобилна администрация”, допълни той.  

Екипът на bTV на технически преглед на автобус, преди да тръгне на път, както и на медицинския преглед на водача.

Шофьорът се тества с дрегер за алкохол, Измерва им се и кръвното налягане. Медицинската сестра Йорданка Стефанина отбеляза, че шофьорите се пускат на път само ако апаратът покаже нули.

„Ако дрегерът отчете наличие на алкохол, веднага ги спираме от движение”, увери тя.