Промоции на пилешко се очакват в търговските вериги в единия месец, който беше даден от Агенцията по храните като гратисен период за реализиране на продукцията с наличие на вода над допустимото.
Зам.-директорът на агенцията - д-р Венцеслава Тасева, увери, че този период ще е достатъчен за веригите да пласират „водните” пилета като хората ще имат потребителския си избор – дали да купят от това птиче месо, което ще бъде обект на промоции и ще бъде с намалени цени, или да купят от останалото, което вече се произвежда според изискванията на Наредба 32 за съдържание на вода в месото до 4,3%.
„Ако, след изтичането на този месец, все още има налични нереализирани количества, в което се съмняваме, тъй като веригите ще направят промоционалните си отстъпки в цената, но ако все пак има такава храна, тя или ще бъде унищожена в екарисаж, или ще бъде дарена на Хранителната банка”, обясни още Тасева.
След влизането в сила на Наредбата, всички производители произвеждат птиче месо у нас се задължават да спазват максимално допустимия праг на водно съдържание, което се използва за по-добър търговски вид или за по-ниски цени на продукцията.
Агенцията по храните започна вече проверки за изпълнението на изискванията, в някои от които се включи и ресорният министър Мирослав Найденов. Започва и взимане на проби, за да установи, че нормите се спазват.