Водач, превозвач и път – така могат да бъдат обобщени трите основни версии, по които ще работи прокуратурата във връзка с тежката катастрофа край Своге.

На извънредна пресконференция в Министерския съвет главният прокурор Сотир Цацаров очерта водещите моменти в разследването.

Водач

Проверка е установила, че водачът на автобуса Григор Григоров е шофирал с превишена скорост, когато е станал инцидентът. Назначена е съдебно-медицинска експертиза, която ще установи състоянието му.

„Шофьорът разполага с C категория от 1977 г., а от 1991 г. е професионален шофьор и има всички останали категории. Съставени са му две наказателни постановления и седем фиша за разнообразни провинения – шофиране без колан, неправилно паркиране и др.”, посочи главният прокурор.

Той уточни, че Григоров няма нито едно провинение, свързано с употребата на алкохол и наркотици. Установено е също, че по време на катастрофата той е бил в трезво състояние.

Превозвач

Прокуратурата ще разследва също фирмата-превозвач.

„Установено е, че автобусът е преминал последен технически преглед на 5 февруари 2018 г. и подлежи на нов преглед на всеки шест месеца. На 5 август 2018 г. той следва да е преминал преглед – такъв не е преминат”, поясни Цацаров.

Към момента на катастрофата автобусът е пътувал без редовен технически преглед. Главният прокурор обаче уточни, че това не означава непременно повреда в превозното средство – нещо, което ще стане ясно след експертизите.

Цацаров посочи още, че ще бъде проверено и защо фирмата не е уведомила автомобилната администрация за превоза на туристи.

Път

Третата версия на разследването е състоянието на пътната настилка, за което прокуратурата и регионалното министерство са установили проблеми.

По време на пресконференцията регионалният министър Николай Нанков поясни, че по въпросното трасе е имало концентрация на ПТП-та.

„През 2017 г., в края, колегите от полицията сигнализират за повишена честота на ПТП-та. От март до юли фирмата изпълнител на обекта е уведомявана пет пъти за проблеми с трасето”, посочи Нанков.

Той уточни, че там е установено лошо сцепление на асфалта и от АПИ са изискали незабавно стартиране на ремонтни дейности.

„Такъв ремонт не е стартирал въпреки указания срок той да приключи до 15 август тази година. Колегите от АПИ не само веднъж, а цели пет пъти – два пъти през март, два пъти през юни и веднъж през юли, са указали конкретните действия, които е трябвало да бъдат предприети”, посочи Нанков.

„От документите, с които разполагаме, въпросното ограничение от 40 км/ч. е било поставено в резултат на констатираните нарушения на асфалта и в резултат на това, че АПИ е предприела действия, които са свързани с изисквания към изпълнителя да извърши ремонт”, посочи главният прокурор Цацаров.

Той допълни, че особен интерес за разследването представлява договорът за изпълнение на пътя, приемането и паспортизацията му.

На края главният прокурор посочи, че нито една от трите версии не изключва другите две.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement