Железниците са оставени в окаяно състояние, смята новият екип на Министерството на транспорта. Заместник-министърът Красимир Папукчийски алармира за неспазване на графика, големи закъснения и лоша хигиена.

Над 5000 са отмените пътувания само от началото на година. Закъсненията по няколко часа, а нови локомотиви се спират от движение. Това са само част от установените от транспортното министерство проблеми.

Затова държавата започва спешен ремонт на влакове и вагони, а от ръководството на железниците се въздържаха от коментар.

В началото на годината ви показахме снежните условия, в които бяха поставени пътниците.

През лятото сред основните проблеми се оказа хигиената във влаковете.

Лоши условия и за персонала в железниците, вижда заместник-министърът по транспорта, докато пътува от София до Пловдив. Като основни проблеми посочва още закъснението и отмяната на влакове.

“От началото на годината до момента са отменени 5700 бързи пътнически влака, това са повече от 12 дни, в които не са се движили влакове, ежедневно генерираното закъснение е между 1000 и 1800 минути“, заяви заместник-министър Красимир Папукчийски.

Служебният министър посочи още, че е нарязана за скрап 17-годишна мотриса при условие, че средният им живот достига до 35 години. Контрол от БДЖ липсвал.

"Само вземанията, които са просрочени и несъбрани от страна на "Товарни превози", са 23 милиона лева", съобщи зам.-министърът.

Обявената за първи път от 10 години от железниците печалба транспортното министерство определи като "счетоводен трик".

А пътниците се надяват пътуването изцяло да се подобри, като цените на билетите останат същите.