Виадуктите на магистралите плачат за "спешен ремонт". Парите за ремонта им бяха гласувани още преди година, веднага след земетресението в Перник. И до днес обаче нищо не е направено.

Погледът на шофьорите обикновено оценява кръпките и вълните по магистралата. Но те са само повърхността на проблема. Същността му са виадуктите, строени през 80-те. Според експертите състоянието им не представлява заплаха за движещите се по тях, но категорично се нуждаят от рехабилитация.

Освен ремонта на виадукта на магистрала Хемус, за нея вече се изготвя цялостно ново предпроектно проучване.

Първото нещо, което прави впечатление, когато слезеш под виадукта е, че без усилие можеш да си отчупиш парче от бетона на колоните. Под разрушения бетон ръждата разяжда метала, а на места арматурата е напълно оголена.

„Процедурата, която ние подкрепяхме, беше отказана от контролните органи и се наложи една по-дълга процедура на възлагане, открита процедура. Проектите отнеха също допълнително време”, обяснява забавянето инж. Георги Златев.

Най-тежко е положението на 67-и километър на магистрала Тракия. Тук всички греди, пътната плоча, обезопасителните огради ще бъдат демонтирани и почти половината мост ще бъде изграден наново. Реконструкция предстои и на виадукта, по който преминава целият трафик между София и Варна. Ново начало очаква и проекта за магистрала Хемус. Последният вариант е от 1992 година.

За да получи финансиране по програма Транспорт, проектът за аутобана трябва да бъде защитен в цялост, а не на отделни отсечки. Никъде в старите проучвания не е записан срок за завършване на Хемус.