Ситуацията в Украйна допълнително натовари въздушния трафик в небето на България. Преди инвазията над страната ни са прелитали по около 1100-1200 самолета дневно, а сега полетите са между 1500-1700.
В оперативната зала за ръководство на въздушното движение са взети всички мерки за промяна във въздушния трафик след началото на войната, тъй като преди пандемията са обслужвали над 4000 полета на денонощие.
От началото на ударите те са довели до 20% увеличение във трафика в небето над България, защото големи въздушни пространства в Украйна, Молдова, Русия и Беларус трябва да бъдат заобикаляни от авиокомпаниите.
"Сега очакваме едно допълнително увеличение на трафика поради реципрочните мерки на Русия и забраната за прелитане над тяхното въздушно пространство от самолети на европейските авиокомпании. Tова е още до 100 самолета допълнително в нашето въздушно пространство на дневна база", каза Георги Пеев, генерален директор на ДП РВД.
Като има забрана за прелитане на руски авиокомпании над ЕС те могат ли да го правят, ако пререгистрират самолети?
Не мисля, че това е възможно.
РВД използват математически модели, за да обезпечат необходимите сектори и броя на ръководители на полети.
"В момента имаме увереност, че можем да покрием всякакъв вид събития в нашето въздушно пространство", заяви Пеев.
Въпреки повишената военна активност в района на Черно море не е допускано нарушаване на въздушното ни пространство
"Многократно е имало случаи за доближаване на чужди въздухоплавателни средства до суверенното наше въздушно пространство , но никога то не е било нарушавано", обясни Пеев.
РВД е в пряка координация с ВВС, съседните органи за ръководство на въздушното движение, с НАТО и Евроконтрол, за да гарантира безопасното прелитане на гражданските самолети в региона.