Вода по платното в тунела, неработещи светлоотразителни елементи, пропускаща изолация, недостатъчно осветление. Това е обстановката в момента в тунела "Витиня".
Репортерът Рада Домусчиева и оперторът Любомир Тасев заведоха на място един от известните наши архитекти, за да посочи какво е предизвикало тежката катастрофа отпреди седмица.
За архитекта Димитър Димитров и планирането, и поддръжката на тунела "Витиня" са създали предпоставките за тежката катастрофа.
„Всички тези пътни участъци, цялата вода от пътното платно и участъка от двата входа на тунела, цялата вода влиза в тунела и поради виражите на тунела преминава през пътното платно. Навсякъде са задръстени и затлачени канавките, това е предпоставка, това е проблем.
Осветлението, което се прави, принципът му е да осветява платното, а не тавана. Категорично то не е достатъчно...сенките, които хвърлят самите коли също не дават възможност да се вижда обстановката”.
По-нататък намираме почерняло от саждите съоръжение на стената, което преди 40 години е било телефон за спешни ситуации. При опит за отваряне на телефона, палчето, което държи вратата, се чупи...
По средата на тунела е паркирал кран, петима работници се опитват да сменят изгорели пури на лампите.
Те поясниха, че ги сменят периодично, защото има дефекти в кабелите, а това е основно осветление, което работи само в началото на адаптация, която е по-късата част.
Тунелът Витиня е на 40 години
Той е най-старият тунел у нас и никога не му е правен основен ремонт. Стопаните на тунелите и магистралата отказват до момента коментар. Чакат прокуратурата, чиято експертиза за причините за катастрофата, при която загинаха трима души, ще стане готова след месец.