Три месеца след първия полет на българския медицински хеликоптер - реализираните мисии вече са 28.

В повечето от случаите пациентите са били в животозастрашаващо състояние.

Шест са подготвените медицински екипи за регионалната база в София, а в момента се търсят лекари за тази в Сливен.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Пътят в медицината на доктор Мартин Малчев започва като студент в интензивното на Пирогов. А отскоро той спасява животи и във въздуха.

Признава - работата в хеликоптерната кабина и тази в операционната се различават много.

Снимка: bTV

„На хеликоптера единствената помощ, която може да ми бъде оказана е от моята медицинска сестра. В болницата винаги има едно ниво по-компетентен човек“, разказа д-р Малчев.

По думите му в хеликоптера не разполагаш с нищо друго освен с основните неща за поддържане на човешки живот.

Снимка: bTV

„Обезопасяването на пациента, както и подготовката му за самия полет, е много по-различна от това да бъде транспортиран с наземен транспорт. Тоест аз трябва да го подсигуря с два или три венозни пътя, защото горе е почти невъзможно за нов“, каза Малчев.

„Дихателните пътища трябва да бъдат подсигурени на 1100%, защото случи ли се нещо горе, няма как да реагираш. Трябва да бъдеш максимално сигурен в себе си. Няма кой да дойде, няма как хеликоптера да кацне някъде и да повикаме някого, тоест трябва да си много уверен в себе си“, подчерта още той.

Снимка: bTV

Зад гърба си вече има два сигнала. Но казва - както в болницата, така и с хеликоптера - първият сигнал се помни за цял живот.

Втората и третата машина ще пристигнат у нас със закъснение, през ноември и декември. А по регламент първата ни при 200 летателни часа, ще спре да лети, за техническа проверка.