В условията на постоянно поскъпващи храни и свито потребление, много търговци прибягват до различни трикове, като например да намалят грамажа, но да запазят цената.

Значително са се увеличили оплакванията от клиенти за подобни "капани" в търговската мрежа.

Дори и при измамите в хранителните магазини си има мода. Истински хит е така наречената "двойна цена" на стоките. Тя е една за потребителя и съвсем друга за касиера, обясняват от Комисията за защита н потребителите.

"Ако искате да си купите сирене и видите, че е по-евтино с лев на килограм, отивате и си го купувате. Но след това се оказва, че цената не е такава, каквато е написана на щанда", обясни Иван Бъчваров от Комисия за защита на потребителите.

Уловката на търговеца е в общата сметка и стопяването на разликата в дългата касова бележка.

Промоционалните оферти за храните също крият рискове, защото може да се окажат фалшиви.

Масово търговците злоупотребяват с етикетите и цените, установи проверка на bTV.

"Цените не са обявени на видно място, освен това на част от стоките цените са обявени за единица мярка, без да са обявени за съответната разфасовка", обясни Лиляна Кираджийска, главен инспектор в КЗП.

Или иначе казано, върху бучката сирене, например, трябва да има точен грамаж и единична цена. Някои от производителите също прибягват до хитрини, като намаляват грамажа, но замразяват цената.

За да не попадаме в капаните на търговците и производителите, трябва да четем внимателно, съветват експертите.