Нова акция готвят протестиращите днес по обед, когато се очаква да бъде пуснат официално третият лъч на метрото в София. 

Откриването беше на метростанция „Медицински университет“. Пускат се 8 станции с обща дължина от 8 км. Очаква се пътникопотокът да е от около 60 хил. души. Участъкът струва близо 400 млн. лв. 

Снимка: Ладислав Цветков

Третият лъч трябваше да бъде завършен през май, но пускането се забави заради технически проблеми. Строежът започна през 2016 г., 4 години по-късно първата отсечка вече е готова. До края на годината се очаква да заработи и другата част от линията - от „Красно село“ до „Овча купел“. Вече текат и процедури за избор на изпълнител на 3-километровия участък до квартал „Левски“. 

Снимка: Ладислав Цветков

„Само за 10 години построихме над 38 километра метро, тоест, около 80% от всички метролинии. Днес е важен ден, защото вчера имахме две линии, които се пресичаха, а днес вече имаме цяла метромрежа“, каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова.

Пътуването по най-новия участък ще е безплатно в деня на откриването за всички, които искат да разгледат новите метростанции в София. След 14:30 ч. гражданите ще могат да ползват метрото от метростанция „Хаджи Димитър“ – „Орлов мост“ - НДК - бул. „България“ до метростанция „Красно село“.

С новата метро линия от квартал „Хаджи Димитър“ до квартал „Красно село“ ще се стига за 15 минути. Новото трасе на подземната железница се отличава със стъклените бариери, поставени на пероните.

„Между влаковете и между пероните има стъклени прегради, които се отварят заедно с вратите на влаковете. По този начин пътниците нямат възможност – било случайно или нарочно да паднат на релсовия път“, поясни инж. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен“.

Снимка: btvnovinite.bg

 

Според Братоев трасето по третия трети лъч е най-сложното в системата на метрополитена. Към визията на станциите принос имат и неправителствената организация „Спаси София“. Те са автори на всички табели.

„На база всички световни примери, които съществуват в света. Като нашата задача беше по-трудна, защото трябва да е двуезично и заради туристите. Всяка табела си има свой собствен дизайн, който я откроява от всички останали“, обясни Андрей Зографски от „Спаси София“.