Над 170 хил. продукта са продадени само в първите часове на акцията „Черен петък” вчера, отчита един от големите онлайн магазини.
Денят на големите намаления у нас обаче всъщност предстои и идва само след седмица. Според данните на приходната агенция, по време на „Черния петък” миналата година сме похарчили 307 млн. лв.
В тази сума влиза и обичайното потребление, а не само парите, които харчим заради намаленията.
Прогнозите са, че и тази година сумата няма да е по-малка. Освен това, 73% от потребителите имат желание да се възползват от специалните оферти и да направят покупка, сочат данните от проучване на търговска верига.
Експертите обаче предупреждават в хода на голямото пазаруване – да бъдем внимателни.
„Когато ви поставят срокове, че дадена оферта е валидна само днес, това почти винаги е „сиренце в капана”, защото след два дни може да видите същия продукт на същата цена, но вече без да е офериран като намаление. Затова потребителят има една вярна стратегия да сравнява стоката предварително, да си набележи какъв продукт, който иска да си купи и когато дойде денят на намаленията – да види дали цената е реална, посъветва Богомил Николов от „Активни потребители”.
Експертите обясняват твърде ниските цени в някои магазини с лошото качество на продуктите. Те допълват, че така търговците намират начин да се отърват от застояла стока.
Повечето потребители споделят, че ще похарчат между 250 и 300 лв., като пресмятат, че с покупките си на „Черния петък” спестяват около 100 лв.
Според проучване, най-търсените стоки на „Черния петък” са електроуреди, дрехи, обувки и продукти за лична грижа и красота. Експертите обаче предупреждават, че колкото и примамливи да изглеждат предложенията, потребителите трябва да внимават.
Най-често намаленията за „Черния петък” варират между 10% и 70%.