42% от българите ще гласуват на предстоящите в неделя местни избори, а 14% категорично отказват да отидат до урните.
Това показва проучване на социологическа агенция „Тренд“, направено по поръчка на вестник „24 часа“. Сондажът е реализиран в периода 1 – 10 октомври 2019 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ сред 1000 души на възраст над 18 години.
С приближаването на вота желанието на анкетираните за участие в изборите се увеличава. Над половината от тези, които имат намерение да гласуват – вече твърдо за избрали за кого ще дадат своя вот, а малко над една четвърт (26%) все още не са решили.
Половината от анкетираните са настроени положително за резултата от местните избори, докато песимистите остават с по-малък дял (39%). Традиционно най-младите остават най-оптимистично настроени, докато при най-възрастните песимистичните нагласи доминират.
Проучването показва още, че предизборната кампания дава своя резултат и регистрира по-силна мобилизация на привържениците на ГЕРБ, БСП и ДПС.
За българите най-важно е новият главен прокурор да не е корумпиран и да е честен.
Ден преди избора за нов главен прокурор, проучването е проверило и доверието на българските граждани в основните институции в сектора. С най-висока положителна оценка за работата си се ползва Министерството на вътрешните работи, като МВР е единствената от тестваните институции, където положителната оценка надвишава отрицателната.
Съдът е институцията с най-голямо натрупване на отрицателни оценки, а за работата на Висшия съдебен съвет най-голям дял нямат мнение.
Над три четвърти или 76% от запитаните са чули/разбрали, че в края на този месец ще бъде избран нов главен прокурор, докато 18% не са.
На въпрос за качествата, които е важно да притежава новият главен прокурор, силно доминират моралните – да не е корумпиран, неподкупен (20%), да е честен и коректен (19%), да е независим и да не се поддава на влияния (9%), докато управленските способности и опита отстъпват само с 9%.
Това показва проучване на социологическа агенция „Тренд“, направено по поръчка на вестник „24 часа“. Сондажът е реализиран в периода 1 – 10 октомври 2019 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ сред 1000 души на възраст над 18 години.