Към настоящия момента ситуацията по републиканската пътна мрежа е нормална за зимните условия, които вече 10 дни са налице. През нощта и сутринта имаше обилни снеговалежи по всички автомагистрали. На терен на АМ „Хемус“ са били 46 машини, на АМ „Струма“ – 25, а на АМ „Тракия“ – 45.

Това информира на брифинг председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Снегопочистващите машини по автомагистралите не са се прибирали в своите пунктове от 10 дни“, уточни той.

В участъка на магистрала „Хемус“ от нейното начало до 55-ия км са работили 30 машини, поясни Терзийски.

Тази сутрин в района на 30-ия км стана верижна катастрофа. По повод инцидента в социалните мрежи бяха разпространени снимки и клипове, на които се вижда непочистената магистрала.

Георги Терзийски заяви, че това е спекулация и обясни, че районът е бил добре почистен и обработен.

"Около 8 ч. е настъпило верижното ПТП, което е възпрепятствало работата на снегопочистващите фирми. Имало е моменти, в които изпреварващата лента е била със снежна покривка, но само в периода, в който движението беше ограничено. След като беше позволено от органите на КАТ да бъдат изтеглени автомобилите, участници в произшествието, техниката своевременно почисти участъка", поясни Терзийски.

Той посъветва шофьорите да тръгват на път оборудвани, подготвени и с достатъчно търпение. Призова още да се спазва дистанция.

"Верижната катастрофа е вследствие на неспазване на дистанция на някой от водачите", допусна Терзийски.

Проходите в страната са проходими при зимни условия. Остава затворен за всички автомобили само Троянският проход. Въвеждат се поетапни ограничения за движение за тежкотоварни автомобили в проходите в областите Смолян и Кърджали, където към момента вали обилен сняг, информира още председателят на АПИ.

Всички пътища в момента са обработени против заледяване. Инструкциите към пътноподдържащите фирми са да се използват максимално материали, тъй като днес и утре се очакват отрицателни температури и опасност от заледяване.