Да си платиш, за да бъдеш допуснат с кола в центъра на София. Подобна практика вече помага да се намали замърсяването в други европейски столици.

Задръстванията в София отдавна не са само сутрин и вечер. Такса за влизане в центъра може да промени това.

Снимка: Редакторски екип

В момента общината само проучва възможността дали тази идея изобщо е приложима. А според екоорганизации подобна мярка не е достатъчна за справяне с мръсния въздух. Все пак Столичната община ще плати 70 хиляди лева за този анализ.

Снимка: Редакторски екип

„Това, което се опитваме да се случи в момента, е да намерим консултант, който да направи проучване - задълбочено, дали такса „задръстване“ е приложима в България, в София“, обясни Кристиан Кръстев, зам.-кмет по транспорт и градска мобилност.

„Към момента фокусът е към нискоемисионните зони и това е единственото, което ще се приложи. Всичко останало е въпрос на вероятност“, добави той.

„Общината разчита на полъха на вятъра, за да се изместят вредните емисии, но по същество работещи мерки в този град не се въвеждат“, коментира Балин Балинов от Грийнпийс-България.

Според него общината се опитва да обвини основно шофьорите за замърсяването.

Снимка: Редакторски екип

Изследване на Националния институт по метеорология и хидрология сочи, че отоплението с дърва и въглища замърсява най-много.