Стотици обаждания приема Националният телефон за правна помощ, който заработи преди броени дни. 43 адвокати, специалисти по административни, граждански и наказатлени произвоства чакат от другата страна на линията, за да разговарят с хора в нужда.
„Консултациите се дават само на физически лица. Не се допускат консултации на юридически лица, както и по търговски и данъчни дела”, обясни Вилма Василева, зам.- председател на Националното бюро за правна помощ.
Оператор приема обаждането и казуса, и го прехвърля към съответния адвокат. Той е на разположение от 9 до 17 часа.
„Между 15 и 20 консултации се падат на адвокат, които разпределяме ежедневно. Обаждат се всякакви граждани, не само социално слаби, а и хора със статус, който позволява да ползват платен адвокат”, казва главният юрисконсулт Атанас Киряков.
Често пъти се налага един гражданин да бъде консултиран няколко пъти. Подобни центрове за правна помощ вече има в Сливен и Видин. Те обаче предлагат само помощ на място.
Национален телефон за първична правна помощ - 0700 18 250