Шофьорите в градския транспорт в София работят твърде много и не почиват достатъчно. Това твърдят от опозицията в Общинския съвет в столицата и от гражданската организация "Спаси София".

От ръководството на Столичния автотранспорт обаче заявиха, че шофьорите доброволно полагали извънреден труд, защото така получавали повече пари.

Шофьорите в Градския транспорт не достигат. По-малко шофьори, трябва да вършат повече работа. Когато излезе на работа в 4 ч. сутринта, той трябва да почива 12 часа, преди отново да подкара автобуса.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Гледаме да ги редуваме, ранна – късна, ранна – късна, за да могат хората да си почиват. Шофьорите не почиват достатъчно, твърдят граждани, които са и пътници. Показаха документи, че има шофьори със 700 часа извънреден труд или двойно повече от разрешенето. Извънредният труд се плаща с 65% повече. Има желаещи, които се възползват от това нещо, но насила никой не може да ги накара”, каза Слав Монов.

Шофьор, който две седмици кара без почивка катастрофира и това отново постави въпроса – преуморени ли са шофьорите.

Когато им правят графика, служителите проверяват. Всеки шофьор има досие и компютърът показва. Ако шофьорът не е почивал достатъчно, му променят графика, за да може да си почине.

„Не допускаме случай, в който да работи 14 последователни дни, ние нямаме такъв случай”, заяви Кирил Георгие от гаража в Малашевци.

Шофьор в градския транспорт взима 2000 лева заплата и въпреки това не могат да намерят хора.