Шофьорите в градския транспорт в София работят твърде много и не почиват достатъчно. Това твърдят от опозицията в Общинския съвет в столицата и от гражданската организация "Спаси София".
От ръководството на Столичния автотранспорт обаче заявиха, че шофьорите доброволно полагали извънреден труд, защото така получавали повече пари.
Шофьорите в Градския транспорт не достигат. По-малко шофьори, трябва да вършат повече работа. Когато излезе на работа в 4 ч. сутринта, той трябва да почива 12 часа, преди отново да подкара автобуса.
„Гледаме да ги редуваме, ранна – късна, ранна – късна, за да могат хората да си почиват. Шофьорите не почиват достатъчно, твърдят граждани, които са и пътници. Показаха документи, че има шофьори със 700 часа извънреден труд или двойно повече от разрешенето. Извънредният труд се плаща с 65% повече. Има желаещи, които се възползват от това нещо, но насила никой не може да ги накара”, каза Слав Монов.
Шофьор, който две седмици кара без почивка катастрофира и това отново постави въпроса – преуморени ли са шофьорите.
Когато им правят графика, служителите проверяват. Всеки шофьор има досие и компютърът показва. Ако шофьорът не е почивал достатъчно, му променят графика, за да може да си почине.
„Не допускаме случай, в който да работи 14 последователни дни, ние нямаме такъв случай”, заяви Кирил Георгие от гаража в Малашевци.
Шофьор в градския транспорт взима 2000 лева заплата и въпреки това не могат да намерят хора.