Робски труд и извънредни смени за шофьорите в Столичния градски транспорт. За това сигнализират от гражданската организация "Спаси София". Инспекцията по труда започна проверка.
Последният инцидент е от 8 февруари. Шофьорът на автобус 98 губи управление над возилото малко преди село Железница, след като му прилошава. Удря се в дърво.
За последните 39 дни, шофьорът е почивал само четири, а до деня на катастрофата е работил 14 без почивка. Това показват данни на гражданската организация "Спаси София".
„Това е изключително опасно, особено за сектори като Градския транспорт, където от един човек, зависи живота на 200 души”, заяви Андрей Зографски от „Спаси София”.
Като шофьор на автобус Красимир прекарва зад волана между 7 и 9 часа.
„Графиците трябва да се покриват. Работил съм и с по три почивки на месец. Тази работа е тежка. От край време е така”, каза шофьорът на автобус Красимир Герчев.
Антон Баев твърди, че е бивш шофьор от Градския транспорт и причината за смяна на професията след 18 години служба са именно условията на труд. По думите му, който иска да почива, си взема болничен.
От Столичен автотранспорт обясняват, че понякога шофьорите работят извънредно заради липсата на кадри. Казват, че всичко се случва по правилата, а всеки извънреден час се заплаща.
„Градският транспорт в София предлага едни от най-добрите условия на труд”, категоричен е Слав Монов, директор на Столичен автотранспорт.
Инспекторите вече започнаха проверка. При нарушение на трудовите условия санкцията е от 1500 до 15 000 лева.