Сривове в системата на телефон 112 има по няколко пъти в годината. Двете обслужващи фирми имат на разположение два месеца да решат проблема. Това съобщи е ефира на bTV зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шарков.
В понеделник, когато България попадна в капана на снега и студа токов удар блокира работата на спешния телефон 112 в цялата страна. Обажданията от страната минаваха през централата в София.
„Това, което се случи, бе срив в системата на телефон 112 заради спиране на тока, като при пускането се получава токов удар. След извествно време имаше нов срив, който беше значително по-кратък”, обясни зам.-министърът.
„Когато 112 е блокиран и не работи, телефонът, на който гражданите могат да подават сигнали, е 02 80 50 300”, посочи Ваньо Шарков.
„Има една грешка в минало време - само 112 беше оставен за спешни повиквания. Ако 150 работеше паралелно, нямаше да се стигне до критичната ситуация от снощи. Телефон 112 не е към Министерството на здравеопазването – ако проблемът беше медицински, да го решим, но той е технически”, подчерта Ваньо Шарков.
Той увери, че няма проблеми, свързани с тежката метеорологична обстановка в страната. „Нямаме критична точка в момента с линейка, която да е закъсала или да не може да стигне до пациенти. Поддържаме връзки с нашите спешни екипи”, подчерта Шарков.