Отново е възникнал проблем с правителствения "Фалкон" във въздуха, докато премиерът е на борда. Тази сутрин при заход за кацане, след посещението на премиера в Солун, отказва навигационната система.
Заради инцидента държавните мъже временно спират да използват малкия бизнес самолет, който е във флотилията на Авиоотряд 28 от 2001 г.
Моделът "Фалкон 2000" е произведен от френската компания „Дасо”, която прави и прочутите изтребители „Мираж”. Преди близо 20 години, този самолет е струвал на „Ръководство въздушно движение” 22 млн. долара. Скоро след това РВД го предостави за специални полети.
Към 11:00 ч. сутринта правителственият самолет Фалкон 2000 прави заход за кацане на летище София, но навигационната система отказва. Пилотите са направили втори кръг над летището и благодарение на опита си екипажът е приземил машината благополучно, обясни шефът на Авиоотряд 28.
„Вътре в самолета не е било безопасно, докато не са кацнали на земята”, разкри ген. Тодор Коджейков.
На борда на самолета е имало деветима души, сред тях и премиера Бойко Борисов, който се връщал от Солун, Гърция, където обсъди с колегата си Мицотакис и американския посланик в Гърция газовия интерконектор и възможностите за внос на американски втечнен природен газ.
През изминалите години имаше редица технически проблеми докато премиерът е на борда - например през 2014 г. пукна гума при кацане, а през 2015 г. не се прибра носовият колесник.
Правителственият „Фалкон” ще бъде спрян от движение, докато не се изясни причината за проблема, заради който днес се приземи аварийно в София. Това обяви пред журналисти директорът на Авиоотряд 28 ген. Тодор Коджейков.
Той се обяви за закупуване на нова правителствена машина.
Екипажът на машината приземи ръчно машината на летище София, заради отказала навигация на самолета. На борда на самолета е имало деветима души, сред тях и премиера Бойко Борисов, който се връщал от Солун, Гърция.
Коджейков обясни, че системата е изключила и пилотите не са успели да я рестартират, така се е наложило да преминат на ръчен режим.
Пилотите са направили втори кръг над летището и са кацнали визуално, благодарение на това, че са познавали района и самото летище, обясни шефът на Авиоотряд 28.
Самолетът ще бъде огледан от специализираното звено за авиоинциденти към Министерство на транспорта.
Генералният директор на авиотряда припомни, че в миналото също е имало 3-4 подобни инцидента с машината. "Те на 19 години и вероятно е време да се помисли за нещо ново", коментира Коджейков, като подчерта, че не е обсъждал въпроса с премиера.
Още не се знае какво би струвало нова машина за авиоотряда, защото не е поставена задача какъв тип самолет да се търси - дали малък бизнес самолет или втори "Еърбъс".