Отново е възникнал проблем с правителствения "Фалкон" във въздуха, докато премиерът е на борда. Тази сутрин при заход за кацане, след посещението на премиера в Солун, отказва навигационната система.

Заради инцидента държавните мъже временно спират да използват малкия бизнес самолет, който е във флотилията на Авиоотряд 28 от 2001 г.

Моделът "Фалкон 2000" е произведен от френската компания „Дасо”, която прави и прочутите изтребители „Мираж”. Преди близо 20 години, този самолет е струвал на „Ръководство въздушно движение” 22 млн. долара. Скоро след това РВД го предостави за специални полети.

Към 11:00 ч. сутринта правителственият самолет Фалкон 2000 прави заход за кацане на летище София, но навигационната система отказва. Пилотите са направили втори кръг над летището и благодарение на опита си екипажът е приземил машината благополучно, обясни шефът на Авиоотряд 28.

„Вътре в самолета не е било безопасно, докато не са кацнали на земята”, разкри ген. Тодор Коджейков.

На борда на самолета е имало деветима души, сред тях и премиера Бойко Борисов, който се връщал от Солун, Гърция, където обсъди с колегата си Мицотакис и американския посланик в Гърция газовия интерконектор и възможностите за внос на американски втечнен природен газ.

През изминалите години имаше редица технически проблеми докато премиерът е на борда - например през 2014 г. пукна гума при кацане, а през 2015 г. не се прибра носовият колесник.

Правителственият „Фалкон” ще бъде спрян от движение, докато не се изясни причината за проблема, заради който днес се приземи аварийно в София. Това обяви пред журналисти директорът на Авиоотряд 28 ген. Тодор Коджейков.

Той се обяви за закупуване на нова правителствена машина.

Снимка: БГНЕС

Екипажът на машината приземи ръчно машината на летище София, заради отказала навигация на самолета. На борда на самолета е имало деветима души, сред тях и премиера Бойко Борисов, който се връщал от Солун, Гърция.

Коджейков обясни, че системата е изключила и пилотите не са успели да я рестартират, така се е наложило да преминат на ръчен режим.

Пилотите са направили втори кръг над летището и са кацнали визуално, благодарение на това, че са познавали района и самото летище, обясни шефът на Авиоотряд 28.

Самолетът ще бъде огледан от специализираното звено за авиоинциденти към Министерство на транспорта.

Генералният директор на авиотряда припомни, че в миналото също е имало 3-4 подобни инцидента с машината. "Те на 19 години и вероятно е време да се помисли за нещо ново", коментира Коджейков, като подчерта, че не е обсъждал въпроса с премиера.

Снимка: БГНЕС

Още не се знае какво би струвало нова машина за авиоотряда, защото не е поставена задача какъв тип самолет да се търси - дали малък бизнес самолет или втори "Еърбъс".