Спират нощния транспорт в столицата до края на годината.  А готвените промени в градския транспорт скараха общински съветници и предизвикаха недоволство сред столичани.

Готвените промени  са свързани с включването в експлоатация на третата метролиния. А предложенията, които предвиждат оптимизация на транспорта в един от най-гъстонаселените  райони на София – „Младост“, са на общински съветници от ГЕРБ и ВМРО. Освен закриване на нощния транспорт, се предвижда и закриване на автобусна линия номер 306. Откриват се две нови крайградски линии:  автобус номер 21 с маршрут от Централна гара до с.  Войняговци и автобус номер 22 с маршрут от Централна гара до с. Подгумер.

Софиянци реагираха на готвените промени. Цветан Цеков е сред редовните пътници на тролейбус номер 5 и споделя, че много хора го използват. В пиковите часове на спирката чака средно по 8 минути.

Снимка: btvnovinite.bg

С готвените промени чакането ще се увеличи на 12 в делничните дни и между 20 минути и час в предпразничните и почивните.

Снимка: btvnovinite.bg

„Нямаме друго превозно средство, дано не направят това разреждане“, споделя София

Снимка: btvnovinite.bg

След тричасова оспорвана дискусия в транспортната комисия  този понеделник разписанието ще се запази.

Снимка: btvnovinite.bg

„За сметка на това, обаче прехвърлянето на нови 600 хиляди към един частен  превозвач, за да се обслужват две села с общо 1500 жители мина. Мина и закриването на изключителното важна линия 306. Нямам съмнение, че става дума за лобизъм, след като някои предложения се иска финансова обосновка, преброяване на пътници, за други  изведнъж не се изисква“, казва общинският съветник Борис Бонев.

Новите линии - 21 и 22, ще превозват пътници от селата Подгумер и Войняговци.  Вносителите на проекта, сред които е и общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера, отхвърлиха обвиненията в лобизъм.

Снимка: btvnovinite.bg

„Това, за  което аз лобирам, е по-добър  градски транспорт. Мен не ме интересува кой е операторът. Интересува ме да предоставим удобно обслужване за пътниците“, заяви Контрера, а за избора на оператор добави: „Това е една дълга сага. Миналият мандат с открита процедура по открита поръчка. Това не е концесия и някои не могат да го разберат“.

Снимка: btvnovinite.bg

От фирмата, която ще осигури автобусите отговориха за bTV, че разписанието на линията не е променяно от 2003 г. и също отрекоха обвиненията в лобизъм.

Предложенията ще бъдат гласувани в Столичния общински съвет в четвъртък.