От 15 юли ще има нощен транспорт до летището в София. Това съобщи в профила си във Фейсбук общинският съвет от "Спаси София" Борис Бонев.

"Почти 10 години след началото на нашата битка за нощен транспорт в София - правим важна стъпка за развитието на тази система", написа още той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Борис Бонев/Фейсбук

Преди няколко дни от "Спаси София" предложиха нощен транспорт до летището и оптимизиране на съществуващите дневни линии в доклад до Столичния общински съвет (СОС). Докладът беше подложен на гласуване на днешното заседание на СОС.

Какво пише в доклада на "Спаси София"?

Предлага се нощната линия Н4 да измени маршрута си, като се удължи до двата терминала на летището, след което да продължи към ж.к. "Дружба", с което се гарантира денонощно транспортно обслужване на летище "Васил Левски".

Около 22 000 души седмично пътуват от и до летището в нощните часове, като нощните автобуси ще обслужват и логистичната зона в района, чиито служители работят с нестандартно работно време и наброяват още няколко хиляди души. От летището са уверили, че осигуряването на денонощен градски транспорт е част от техните цели за въглеродна неутралност.  

Друго предложение на "Спаси София" е сливане на линии 84 и 184 в една линия - 84. Автобусите по линията вместо директно от "Редута" да отиват до "Дружба", ще минават през двата терминала на летището и след това ще отиват към "Дружба".

С промяната не се добавят още автобуси и водачи, а се използва синхронната почивка, която в момента е 50 минути на "Дружба 2". Тоест вместо автобусите да стоят на крайната спирка 50 минути, част от това време ще бъде използвано да минават през двата терминала на летището. 

В момента линия 84 разполага с три автобуса и трима водачи, линия 184 - също с трима водачи и три автобуса. Предлага се да има една линия 84 с шест автобуса, които ще се движат с намален интервал от 12 минути, докато в момента интервалът на 84 е 24 минути, обясняват от "Спаси София.

Според тях промяната се налага, защото Терминал 1 преди обслужваше и двете нискобюджетни авиолинии, но сега едната се премести на Терминал 2, а другата компания намали броя полети и броя дестинации от и до София.

От "Спаси София" предлагат още маршрутът на тролейбус 6 да се промени, като той да минава по ул. "Опълченска" и през "Петте кьошета" да достига до басейна "Спартак", а тролейбус 7 да запази настоящия си маршрут от ж.к. "Гоце Делчев" през Софийския университет и Сточна гара.

Така се запазва доказалата се като търсена връзка между Софийския университет през Сточна гара към "Банишора" и се подобрява обслужването по Първия градски ринг. Връзката с центъра ще се подобри и за други квартали с центъра, като "Люлин", "Света Троица" и "Лозенец", посочват общинските съветници от "Спаси София".

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK