„Има следи от спирачен път, водачът е реагирал преди удара с мантинелата. От показанията на свидетелите става ясно, че той се е отклонил в дясно незнайно защо и се е нанизал в тази мантинела. Предполага се, че може да е изпаднал в лека заблуда и е предприел завиване надясно в отбивката за чешмата“.
Това обясни на брифинг Мариан Маринов, следовател в Националната следствена служба и ръководител на екипа следователи, които работят по случая.
Непосредствено след удара са започнали интензивни пламъци в дясно и след спиране на автобуса много бързо вътре се е задимило.
"Хората са правили опити да отворят прозорците, но неуспешно. В момента на удара предната врата изхвърча и е намерена встрани на отбивката. Въпреки че няма врата, там вече е имало огромен пожар и никой не е можело да премине. Всички са се струпали към средната врата. За жалост автобусът изкъртва и лявата мантинела. Продължавайки да се движи, той попада между двете мантинели на двете платна, които са с неговите габарити. Задната врата се оказва затисната от мантинелата“, обясни още Маринов.
Към момента вероятната причина за запалването е откачената островна мантинела, стърженето ѝ по асфалта, което е предизвикало кълбо от искри. Вследствие на тях течностите на автобуса са се възпламенили и са предизвикали интензивното горене.