Отнесени покриви, паднали комини и много разрушения – това е равносметката след бурята във Варненско вчера. Десетки са пострадалите къщи.
Цял ден продължи разчистването и в вероятно на много места ще продължи и по-нататък през седмицата.
За минути в града и съседните населени места се изля количество дъжд, което е почти два пъти над месечната норма. И днес продължава отводняването на улици, подлези и мазета. Комисия започва опис на щетите.
Най-пострадало от силната буря е село Куманово, където 12 къщи са с разрушения и отнесени покриви.
Вятърът е отнесъл покрива на една от къщите и го е преместил на 50-ина метра.
В друг двор огромен 26-годишен бор е прекършен на две и се е стоварил върху оранжерията и навеса на възрастна жена.
В Климентово подобното на торнадо явление е повредило още 8 къщи.
Възмущението на варненци предизвика новоремонтиран преди седмици булевард, чийто тротоар се начупи като парченца шоколад. Фирмата ще възстанови пораженията за собствена сметка.
Според общината във Варна причина за бедствието е старата канализация и интензитета на дъжда.
”Няма канализация, която да може да поеме такъв обем валеж с такъв интензитет”, беше коментарът на кмета на морската ни столица Иван Портних.
При вчерашните интензивни валежи в района на община Варна беше сериозно наводнена железопътната инфраструктура. Това доведе до смущения в графика на движение влаковете и маневрената работа в железопътен възел Варна, път 1 и 2 в междугарията Варна товарен парк – Тополите и Варна – Варна товарен парк (около спирка Варна), съобщават от Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НККЖИ).
Въведени бяха временни ограничения на скоростта на влаковете до 5 км/ч.
Основните щети са в зоните на деретата, спускащи се от града към пътната и железопътна инфраструктури. Наводнени бяха железопътните съоръжения при дере „Максуда“, облицованата пътна канавка от прелеза от бившите пристанищни складове до водостока на км 539+985 и редица други отводнителни съоръжения.
Железният път, стрелките, прелезът и съоръженията на осигурителната техника над нивото на релсите са компрометирани от наноси на тиня, кал, клони, пластмасови, стъклени и дървени отпадъци, които е носила водата. Съоръженията и отводнителните канали са засипани с наноси и боклуци, посочват още от НКЖИ.