До края на годината пускат част от третия лъч на столичното метро. Влакове за новата линия са оборудвани със специална система, която позволява да бъдат управлявани и без машинист.

Снимка: БГНЕС

Новите влакове за метрото са 18. Всички имат опция за автоматично уравление, въпреки това виждате те ще бъдат управлявани от машинисти за по-голяма безопасност на пътниците.

Снимка: БГНЕС

Екологични, алуминиеви и с близо 10 тона по-малко. Така изглеждат новите вагони, предназначени за третия метролъч.  

Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че по новата линия влаковете са много по-икономични. При използването на спирачки или по инерция двигателите на влаковете се превръщат в генератори, произвеждат ток, който влиза в системата и другите влакове, които са по трасето ползват тока. Това води до около 25% икономия на енергия.

Снимка: БГНЕС

Самите композиции са много по-леки, това също икономисва енергия, обясни Стоян Братоев. Той и столичният кмет Йорданка Фандъкова  направиха проверка на две от метростанциите „Красно село“ и на бул. „България“. Обектите са почти завършени.

Снимка: БГНЕС

На две от старите станции на метрото - „Опълченска“ и „Васил Левски“, ще бъдат изградени обезопасителни автоматични предпазни огради. Такива в момента се строят по третия метродиаметър.

От днес започват тестовите изпитания на влакчетата.

Снимка: БГНЕС

До края на година ще е готов участъкът от Красно село до бул. „Вл. Вазов”, до средата на следващата година и този в „Овча купел”.