До края на годината пускат част от третия лъч на столичното метро. Влакове за новата линия са оборудвани със специална система, която позволява да бъдат управлявани и без машинист.
Новите влакове за метрото са 18. Всички имат опция за автоматично уравление, въпреки това виждате те ще бъдат управлявани от машинисти за по-голяма безопасност на пътниците.
Екологични, алуминиеви и с близо 10 тона по-малко. Така изглеждат новите вагони, предназначени за третия метролъч.
Самите композиции са много по-леки, това също икономисва енергия, обясни Стоян Братоев. Той и столичният кмет Йорданка Фандъкова направиха проверка на две от метростанциите „Красно село“ и на бул. „България“. Обектите са почти завършени.
На две от старите станции на метрото - „Опълченска“ и „Васил Левски“, ще бъдат изградени обезопасителни автоматични предпазни огради. Такива в момента се строят по третия метродиаметър.
От днес започват тестовите изпитания на влакчетата.
До края на година ще е готов участъкът от Красно село до бул. „Вл. Вазов”, до средата на следващата година и този в „Овча купел”.