Потребители сигнализираха, че са били подведени от разпространители на луксозна козметика в Бургас. Сигнали са подадени и до областната дирекция на МВР в Бургас.
Мая Въжарова получава обаждане по телефона с покана за безплатна процедура в козметичен салон в Бургас. Обяснено ѝ е, че става въпрос за реклама на скъпа козметика, която не се продава свободно на българския пазар.
Впечатлена от процедурата Мая си тръгва обвързана с договор за покупка на скъпата козметика на стойност от 1300 лева.
"Още не съм наясно как съм се съгласила и как подписах този договор", казва тя.
Жената се опитала да върне веднага продуктите, чийто търговски вид не бил нарушен, но в договора ѝ има условие, че това може да стане само ако покупката е онлайн и трябва да плати продуктите, за които е сключила договор.
„Всеки би казал, че това не е непосилна сума, но аз вече съм в пенсионна възраст. Оказа се, че срокът на изплащане е 33 месеца , което е приблизително три години без малко“, обясни Въжарова.
Потърсихме и козметичната фирма за коментар.
„Жените абсолютно сами изявяват желание да си закупят козметика. Никой не ги е карал насила. Те изявяват желание да си закупят продуктите и се сключва договор“, посочват оттам.
От полицията в Бургас призовават хората да бъдат внимателни и да не се поддават на импулсивни покупки. От Комисията за защита на потребителите отговориха, че след като потребител е подписал договор, няма нелоялна практика.