„Синя зона“ да действа и в неделя предлагат общинарите от „Спаси София“. Обмисля се и удължаване на работното време на тази зоната – от 20 часа на 21 часа. 

Паркирането в София често е предизвикателство, казва Георги и мисли с един ход напред.

„Аз съм си взел една малка кола и я слагам навсякъде – само така мога да паркирам. А като излизам с другата – слагам малката на нейното място. Това е решението към момента“, категоричен е мъжът.  

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Георги одобрява промените, други обаче – не. „Против съм да има толкова време „синя зона“. София е доста пренаселена столица. Ако човек иска да спре, защото има някакъв ангажимент, паркирането практически е невъзможно“, учуден е Борислав.

Идеята си за повече часове „синя зона“ от „Спаси София“ обясняват със сигналите от граждани, които не могат да спрат пред домовете си.

Снимка: bTV

„Данните сочат, че зоните са запълнени на 100%, което означава, че имаме много паразитен трафик, с който трябва да се преборим. Трябва да намалим и служебните абонаменти. Институциите превземат паркоместа извън регламента. Тези места обаче трябва да ги предоставим на гражданите“, категоричен е Андрей Зографски, общински съветник от ПП-ДБ-СС.   

В същото време кметът на район „Средец“ Трайчо Трайков е подготвил доклад – част общинските паркинги, предоставени за „платено паркиране“, да преминат към „синя зона“, за да може хората, които плащат годишен абонамент за зона да паркират там.

Снимка: bTV

Предложението му е 105-те паркоместа до Националния стадион „Васил Левски“ да станат част от „синя зона“. Обмисля се и въвеждането на „червена зона“. 

„Идеята е живущите да имат приоритет при спирането – тези, които са в непосредствена близост. Обикновено се отнася до хората на дадена улица или нейните преки“, обяснява Трайчо Трайков.

Снимка: bTV

Предстои промените да бъдат внесени и разгледани на някое от следващите заседания на Столичния общински съвет.

Междувременно обаче от МВР контрираха Столична общината, че проектът за новата организация на движението в идеалния столичен център не е съгласуван с „Пътната полиция“ към СДВР.

Общината не е внесла за съгласуване проекта за промените по булевардите „Витоша“ и „Патриарх Евтимий“, както и по улица „Фритьоф Нансен“, каквото е изискването на МРРБ, написаха от вътрешното ведомство и допълниха, че едва след съгласуването проектът се узаконява.

При началото на промените от общината, казаха, че всичко е законно и е съгласувано с необходимите институции, включително и със столичната полиция.