„Синя зона“ да действа и в неделя предлагат общинарите от „Спаси София“. Обмисля се и удължаване на работното време на тази зоната – от 20 часа на 21 часа.
Паркирането в София често е предизвикателство, казва Георги и мисли с един ход напред.
„Аз съм си взел една малка кола и я слагам навсякъде – само така мога да паркирам. А като излизам с другата – слагам малката на нейното място. Това е решението към момента“, категоричен е мъжът.
Георги одобрява промените, други обаче – не. „Против съм да има толкова време „синя зона“. София е доста пренаселена столица. Ако човек иска да спре, защото има някакъв ангажимент, паркирането практически е невъзможно“, учуден е Борислав.
Идеята си за повече часове „синя зона“ от „Спаси София“ обясняват със сигналите от граждани, които не могат да спрат пред домовете си.
„Данните сочат, че зоните са запълнени на 100%, което означава, че имаме много паразитен трафик, с който трябва да се преборим. Трябва да намалим и служебните абонаменти. Институциите превземат паркоместа извън регламента. Тези места обаче трябва да ги предоставим на гражданите“, категоричен е Андрей Зографски, общински съветник от ПП-ДБ-СС.
В същото време кметът на район „Средец“ Трайчо Трайков е подготвил доклад – част общинските паркинги, предоставени за „платено паркиране“, да преминат към „синя зона“, за да може хората, които плащат годишен абонамент за зона да паркират там.
Предложението му е 105-те паркоместа до Националния стадион „Васил Левски“ да станат част от „синя зона“. Обмисля се и въвеждането на „червена зона“.
„Идеята е живущите да имат приоритет при спирането – тези, които са в непосредствена близост. Обикновено се отнася до хората на дадена улица или нейните преки“, обяснява Трайчо Трайков.
Предстои промените да бъдат внесени и разгледани на някое от следващите заседания на Столичния общински съвет.
Междувременно обаче от МВР контрираха Столична общината, че проектът за новата организация на движението в идеалния столичен център не е съгласуван с „Пътната полиция“ към СДВР.
Общината не е внесла за съгласуване проекта за промените по булевардите „Витоша“ и „Патриарх Евтимий“, както и по улица „Фритьоф Нансен“, каквото е изискването на МРРБ, написаха от вътрешното ведомство и допълниха, че едва след съгласуването проектът се узаконява.
При началото на промените от общината, казаха, че всичко е законно и е съгласувано с необходимите институции, включително и със столичната полиция.