Екип на bTV провери има ли колани и инструменти за разбиване на прозорци в автобусите и спазват ли се правилата за безопасност.

Влязохме в автобус на фирмата превозвач, който е абсолютно идентичен като този, който катастрофира на магистрала „Тракия”.

„На всяка седалка има двуточков колан, който стои по този начин – пътника сяда и закопчава”, обясни шофьорът Стефан Христов. Той е шофьор от 15 години и твърди, че опитите му да накара пътниците да сложат колани в повечето случаи са неуспешни. Според него, за да не бъде намерен коланът, той трябва да е бил покрит с друг предмет.

„Минаваме понякога да проверим, но не всеки слага – ние постоянно ги предупреждаваме, но явно не са свикнали”, каза Стефан Христов.

Според Сдружението на автобусните превозвачи едва 20 на сто от автобусите у нас имат колани. Невинаги обаче предпазното средство спасява живот, казват още превозвачите.

„При дадения случай, когато автобусът се обръща надясно, за тези, които са били от лявата страна, обезопасителните колани щяха да помогнат, но за тези, които са били затиснати от дясната страна,  обезопасителният колан щеше да усложни операцията по изваждане от автобуса” , отбеляза Тихомир Асенов от Сдружението на автобусните превозвачи.

Заедно с шофьора проверяваме и уредите за разбиване на прозорци. „Най-близкото чукче до шофьора е това на аварийния люк, а другото е на втората колонка отляво, точно зад шофьора”, посочи Стефан Христов.

И още от съветите на шофьора – всички пътници трябва да се огледат внимателно за безопасността си в автобуса още преди потеглянето му.