Начало бе поставено на големите летни ремонти в София. Започна разширението на булевард "Тодор Каблешков".
Ремонтът ще продължи 5 месеца- до есента, като освен че ще се разшири участъкът от булевард "България" до улица "Луи Айер" ще бъдат изградени велоалея, бус ленти и трамвайно трасе. А заради дупките и разбитите участъци предстои и подмяна на тротоарната настилка.
Неделният ден за живущите на булевард "Тодор Каблешков" започна с шум, прах, багери и заграждения. Според хората в района нужда от ремонт има.
Мащабната реконструкция ще продължи до есета и ще се прави на части. От тази неделя до август ще се разширява отсечката до улица "Боянски водопад". А изцяло движението няма да се спира.
"Северното платно се запазва. За останалата част в южното ще има известни затруднения. А за останалите участъци ще се изграждат двете платна в пълния им габарит", обяснява главният архитект на Столична община Здравко Здравков.
За първи път у нас велоалеите ще бъде на височина, различна от пътя за автомобили и пешеходната зона.
"Ще бъдат леко повдигнати. Няма да бъдат на нивото на тротоарите. Не е добро решение велосипедисти и хора да са на едно ниво", разкрива Здравков.
От сдружение "Велоеволюция" одобряват идеята. Но намират и грешки в проекта. Според тях алеята ще е с широчина по-малка от нормативния стандарт у нас.
"Предвидено е да бъде 1,5 широчина, но нормативният стандарт е 2 метра. Опасно е за велосипедистите, тъй като булевард "Тодор Каблешков" е предвидено да има бързо и скоростно трасе за велосипедистите“, казва Радостина Петрова от "Велоеволюция".
Допълват и че в други държави заради коронавируса даже правят велоалеите по-широки – вместо да са по 2, те са 3 метра.
Ремонтът е на стойност 11 милиона лева. Още толкова общината е платила и за отчуждаване на терените около булеварда. И още – плановете са до 4 години директно да се свърже булевард "България" със "Симеоновско шосе".