Кабинетът реши съществуващият път от София до Калотина да стане магистрала „Европа”.
В трасето обаче попада и част от Околовръстното шосе на столицата. Това означава, че жителите на няколко столични района ще трябва да влизат с винетка в центъра на града.
Павел Стоянов живее в столичния район „Нови Искър”. Почти всеки ден по работа минава или по Околовръстното шосе или по Северната тангента на София. Преди празниците съгражданите му са шокирани от нов знак за винетка на Околовръстното – за ден събират повече от 4000 подписа „против”.
В последствие знакът е премахнат. Винетката обаче остава задължителна за така наречената Скоростна тангента, която също попада в рамките на общината. Местната власт е категорична, че дори и част от магистрала отсечката попада в града и жителите, които не излизат извън населеното място, не трябва да плащат за винетка.
„АПИ трябва така да си създаде организация, че хората, които влизат в града от друго населено място, там да се прави проверка дали имаш платена винетка и влизайки в града да не е необходимо”, коментира кметът на район „Нови Искър” Даниела Райчева.
От Пътната агенция обясниха, че утре с общината ще решат какъв да е компромисният вариант, така че жителите на квартали, част от Столичната община, да не дължат винетна такса за минаване по отсечката в града, която вече е част от магистрала.
„Не е толкова лесен въпросът за решаване. Ако общината премести табелата за край на населеното място, няма да има такъв проблем за тези коли. Проблемът е за тировете, които минават по този маршрут – по-важно е да си плащат тези такси”, каза изпълнителният директор на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) Светослав Глосов.
Други промени и нови платени пътища от догодина не са въведени, увериха още от АПИ.
Административно правителството закри магистрала „Люлин”, тъй като трасето е кратко. Участъкът се влива в магистрала „Струма”, която трябва да покрие пътя от София до Гърция.