Шофьори на камиони се оплакват, че обслужването на митницата в Русе става много бавно. Разказват, че миналата седмица, когато стотици ТИР-ове оформиха километрични опашки заради зейналата дупка на Дунав мост, там е работел само един кантар.
Шофьорите разказват още, че да чакат при снегонавяване или при високи температури са свикнали. Но недоумяват защо обслужването на Дунав мост става бавно и при налични 2 кантара -единия не се използва.
„Последният месец – един работи, нямам обяснение. Защото са направили еврокоридор. Единият кантар работи за еврокоридор, две колони са, от другата страна също две. Трафикът е голям, това е обяснението”, казва Илия – международен шофьор.
Така в чакане работният им ден минавал и отново трябвало да спрат и да чакат до сутринта. Освен проблема с кантара, водачите на камиони имали и друг - многократно искане на документи. Така се получавала игра на нерви.
„Лична карта, талон на ремарке, талон на камион - часове минават и всичко отива на вятъра. Всеки път искат от нас митничарите пари. За ядене, за пиене - 1 евро, 2 евро, 5 евро... Ако не дам, ми създават проблем и ме проверяват повече. А ако дам - няма проблем”, казват и други двама шофьори.
От митницата уверяват, че денонощно видеонаблюдение следи за работата на граничния пункт и действията на шофьори и служители. Това е част от мерките за пресичане на порочните практики и засилване на контрола на граничните пунктове.
Обясниха, че през дните на кризата с пропадналото пътно трасе на Дунав мост капацитетът на един кантар е съответствал на нуждите на силно ограничения трафик. В момента и двата кантара работят на пълен капацитет.
По данни от анализ на Световната банка, оптималната пропускливост на Дунав мост е 1200 камиона на денонощие, но реално през моста преминават средно над 1600 камиона.