Докато хиляди заведения стоят принудително затворени, други ресторанти се пълнят. Екип на bTV влезе в ролята на таен клиент в едно такова заведение. Схемата включва фиктивна нощувка в петзвезден хотел в столицата
Нощувката оскъпява вечерята с 20 лв. на човек или общо 40 лв. за двойна стая.
Петък вечер. Екипът ни търси място в един от ресторантите на хотел „Маринела“. На рецепцията в хотела ги питат дали имат резервация. Уточняват, че идва сервитьор, който прави „регистрация“ и ако в единия ресторант няма места, то в р-т „Панорама“, на 19-ия етаж, има.
На 16 януари столичната полиция и здравните власти проведоха акция в същия хотел и откриха р-т „Панорама“ препълнен. Последваха глоби. Две седмици по-късно екипът ни беше настанен в друг ресторант на хотела.
„Можем да Ви предложим една маса за непушачи. Трябва да минете през рецепция – да се регистрирате. Ако се регистрирате за двама, ще е много по-добре за нас“, казва служител на екипа ни.
И други хора плащат символична такса и се регистрират като гости на хотела срещу 20 лв. на човек и получават документ за платена стая, но не и ключ.
В сайта на хотела обявените цени за нощувка са между 68 и 97 евро. На входа има табела, че ресторантът работи само за гости на хотела.
От персонала предупреждават екипа ни да побърза с поръчката, защото очакват проверка. Ден по-късно, пред камерата на bTV управителят на ресторанта Слави Бучков отрече, че са предупреждавани за предстоящи проверки от РЗИ и полицията.
Уточни, че на входа клиентите се проверяват за регистрацията и дали са гости на хотела, след което се настаняват в ресторанта. „Ценовата политика не мога да я коментирам, но мисля, че 40 лв. за стая, в тези тежки времена, не е никак малко, за мен дори е много“, допълва той.
Екипът ни видя как в така наречения салон за пушачи спокойно се палят цигари, въпреки че управителят отрече.
Според сайта на хотела капацитетът на ресторанта е за 180 гости на закрито. Съгласно заповед на здравния министър ресторантите към местата за настаняване могат да работят до 50 % от капацитета.
Минути преди 22 ч. повечето клиенти си тръгнаха, напуснаха и хотела. В ресторанта останаха хора и след ограничено работно време.
От хотел „Маринела“ казаха за bTV в позиция, че спазват законодателната уредба, както и противоепидемичните мерки. И още:
„Предвид кризата, която засегна най-много нашия бранш, мениджмънтът на хотела разработи гъвкави пакети за услуги, които са значително занижени като цена, тъй като са и времево ограничени. Практика в петзвездните хотели е от рецепция да се съдейства на гостите за резервация в заведенията на територията на обекта. Посоченият в репортажа ресторант е под наем и не е част от нашия мениджмънт“.
bTV сезира здравните власти и очаква отговор от тях.