След като музикална компания „Пайнер” се отказа от спечелените пари по програма „Конкурентоспособност”, шефът ѝ инж. Мито Димитров прати отворено писмо до медиите. „Във връзка с превърналата се в “гореща” за медиите и обществото тема от последната седмица - спечеленият от "Пайнер медиа" ООД проект за модернизация на технологичното оборудване, бих искал да сложа край на спекулациите”, пише той.

„Фокусът на медийния интерес беше неправомерно изместен от полето на бизнеса, където нашият проект принадлежи стриктно, към ценностни полемики “за” и “против” масовата култура. Разбирам, че поругаването на най-слушаната музика в България е добър начин за много хора да предизвикат интерес към себе си, но какво общо има това с нашия проект”, пита Димитров.

В средата на месеца стана ясно, че "Пайнер Медиa" ООД, собственик на телевизия „Планета”, е одобрена за финансиране в размер на 1 918 233 лв. по Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика".

„Пренебрегна се фактът, че и по трите телевизионни канала се излъчва само българска музика. Единият от тях - "Планета фолк", е създаден изключително и само за популяризиране на традиционния български фолклор, богатото културно наследство и красотата на България. В другите два канала това се прави наред с българска музика от всички жанрове, включително и най-комерсиалния – попфолка”, казва шефът на чалгата в отговор на нападките, че само най-лекият жанр ще бъде облагодетелстван от субсидията.

„Какво е бъдещето на една страна, в която на предприемаческия дух и бизнес нюх се гледа в най-добрия случай със съмнение и винаги се търси “далаверата”, се пита още в писмото. „Правенето на популярна и обичана музика е творчески процес и бизнес, който помага на много хора, която развива индустрията и не на последно място предизвиква творците от останалите жанрове да се конкурират с популярността й, което със сигурност придвижва напред целия музикален бранш”, смята Митко Димитров.

Освен това той съобщава, че е завършила официална проверка, която не е констатирала нередности при изпълнението на проекта.

„За мое голямо съжаление не мога да определя надигналата се вълна на очерняне по друг начин освен като тъжна индикация за дълбоки и трудно преодолими комплекси в нашето общество”, пише шефът на „Пайнер”.

Сега предстои тръжна процедура за определяне на доставчика на апаратура и чак след това би трябвало да бъдат направени заявките, което едва ли ще стане до крайния срок - 23.04.2013 г.

„Дори и да бъде удължен този срок с още 6 месеца, отново съществуват рискове за изпълнението му, поради факта, че сроковете за доставка, които някои от фирмите дават, са до 1 година”, пише Димитров и констатира, че „при всички случаи изпадаме в ситуация на НЕконкуретоспособност”.